Ga naar inhoud
Vespaforum.be

piepende remschrijven


janjuleke138

Aanbevolen berichten

Heb de laatste tijd last van irritant piepende remmen (px disc).

De remschijf was al redelijk ingesleten dus die heb ik dan maar vervangen en ook meteen nog eens nieuwe remblokken gestoken.

Beide zijn van Lucas, want reed al met Lucas-remblokjes en was daar zeer tevreden over.

Nooit geen last van gehad en nu heb ik het met die nieuwe schijf en blokken nog altijd.

Any ideas?

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

piepende remmen kan komen van oxidatie. Als je een tijdje niet rijdt en je vespa staat in een redelijk vochtige omgeving, dan kunnen je remblokjes(waar ijzer e.d. in zit) lichtjes ocxideren, vandaar het gepiep.

Zo was het toch ook bij mijn wagen (die nog nauwelijks gebruikt wordt).

Link naar reactie

Maar ben er dagelijks mee op de baan dus denk niet dat die tijd hebben om te oxideren.

En dat staafje waar ze opzitten had ik ook aan gedacht en eens gesmeerd, maar bracht ook geen verbetering...

Ik vind het vooral merkwaardig dat ik er nooit geen last van heb gehad en nu zelfs met ondertussen twee verschillende setjes remblokken wel.

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

Wat ik dinsdagavond heb gedaan, het geleidingspinnetje eens volledig afgeschuurd want hier hong wel wat vuiligheid aan.

Daarna eens goed ingevet en er terug in.

Ik vermoed dat het piepen komt doordat de blokjes niet plat maar in een kleine hoek op de schijf kwamen bij licht remmen.

Ik denk niet dat het van plaats wisselen van de blokjes er iets mee te maken heeft, want hierop staat nergens een rijrichting aangegeven.

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...