Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa start, maar sputtert en valt uit bij gasgeven...


Pietjah

Aanbevolen berichten

Hey,

Ondertussen is het probleem met de koppeling opgelost, maar nu zit ik met het probleem dat de motor niet meer blijft draaien.

Als ik volgas geef sputtert hij, en valt hij uit. Ik veronderstel een probleem met de ontsteking? Er zit een nieuwe ontstekingsbobijn op, dus misschien een nieuwe bougie? Of moet ik eventueel bij de segmenten van de piston gaan kijken? Maar ik denk niet dat het dit is, aangezien hij dit gisteren wel nog perfect deed bij gasgeven...

Bedankt,

Pieter

Link naar reactie

als je toch uiteen wilt halen vervang je oliekeringen, lagers van de krukas,lagers van primaire tandwiel,lager van de achter wiel,alle lagers wat je tegen komt eigenlijk .schakelkruis,carterdichting. rubbertjes van de kickstarter tandwiel.als je het zelf doet, het moment dat blokje gaat splitten neem een pen en kladbladen schrijf je wat mogelijk is alles op.waar het schakelblok zich bevestigd op de as die zit tegendraad vast.dus rechts is los draaien. en met veel geduld en dan lukt het allemaal. en als je zover zijt,wacht ook niet te lang om weer in elkaar te steken anders wordt het wat lastiger.cilinder hangt het af hoeveel km die heeft gereden.anders uitboren ,nieuwe zuiger.ook een naaldlager van de zuiger vervangen .wat voor een vespa heb je?

Grt

Giovespa

Link naar reactie
pieter,

maak foto's heb ik ook gedaan werkt in mijn geval beter dan opschrijven(wil graag arts worden he)

techniek is al van even terug en dus niet echt lastig

dat is het,was mij niet opgekomen.

Pieter, als je blok open hebt en stap voor stap de dele die je verwijdert foto's maakt.normaal kan niet veel mis gaan.maar als je ze zorgvuldig te werk gaat,loopt het allemaal goed .als je iets niet weet ,wij vespafreaks helpen graag aan problemen op te lossen.

Grt

Giovespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...