Pietjah Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Hey, Ondertussen is het probleem met de koppeling opgelost, maar nu zit ik met het probleem dat de motor niet meer blijft draaien. Als ik volgas geef sputtert hij, en valt hij uit. Ik veronderstel een probleem met de ontsteking? Er zit een nieuwe ontstekingsbobijn op, dus misschien een nieuwe bougie? Of moet ik eventueel bij de segmenten van de piston gaan kijken? Maar ik denk niet dat het dit is, aangezien hij dit gisteren wel nog perfect deed bij gasgeven... Bedankt, Pieter Link to comment
Giovespa Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 De graden van je onsteking moet juist staan en je contactpunten ook , eventueel misschien je carb kuisen. en ja hoe je zeg kan ook de bougie zijn . Grt Giovespa. Link to comment
Pietjah Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Bougie vervangen, en nu draait hij weer goed en start hij direct. Nu start hij wel, gaat direct in hoge toeren en blijft dit aanhouden, als ik aan de ralanti vijs draai, zakt hij in toeren maar valt hij dan ook direct uit. Alweer raad gevraagd... bedankt Link to comment
fajes Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 was die motor gereviseerd? Link to comment
Pietjah Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Neen... Misschien idd dit overwegen. Wat dien ik dan het best te vervangen? cilinder,remblokken,koppelingsplaten,...? heb het nog nooit gedaan, maar wil het wel graag leren... groeten Link to comment
wijlen de Makke Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Oei, da ziet er nie goe uit voor maandag. Link to comment
Pietjah Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Makke, maandag kom ik met de PK. Die rijd normaal goed, dus hopen dat dat maandag ook 't geval is... ;-) groeten Link to comment
Giovespa Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 als je toch uiteen wilt halen vervang je oliekeringen, lagers van de krukas,lagers van primaire tandwiel,lager van de achter wiel,alle lagers wat je tegen komt eigenlijk .schakelkruis,carterdichting. rubbertjes van de kickstarter tandwiel.als je het zelf doet, het moment dat blokje gaat splitten neem een pen en kladbladen schrijf je wat mogelijk is alles op.waar het schakelblok zich bevestigd op de as die zit tegendraad vast.dus rechts is los draaien. en met veel geduld en dan lukt het allemaal. en als je zover zijt,wacht ook niet te lang om weer in elkaar te steken anders wordt het wat lastiger.cilinder hangt het af hoeveel km die heeft gereden.anders uitboren ,nieuwe zuiger.ook een naaldlager van de zuiger vervangen .wat voor een vespa heb je? Grt Giovespa Link to comment
Pietjah Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Merci Gio, Het is een Vespa special. Momenteel ben ik zo een lijstje aan het maken op SIP, maar misschien dat ik beter eerst het blok open doe om te zien wat er juist vervangen dient te worden. Wat moet ik opschrijven wanneer het blok opent? Grt, Pieter Link to comment
oscario Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 pieter, maak foto's heb ik ook gedaan werkt in mijn geval beter dan opschrijven(wil graag arts worden he) techniek is al van even terug en dus niet echt lastig succes Link to comment
Pietjah Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Zeerwel bedankt voor de commentaren! 't zal een hele klus worden, maar wellicht veel beter voor problemen in de toekomst te voorkomen. Groeten, Pieter Link to comment
Giovespa Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 pieter,maak foto's heb ik ook gedaan werkt in mijn geval beter dan opschrijven(wil graag arts worden he) techniek is al van even terug en dus niet echt lastig dat is het,was mij niet opgekomen. Pieter, als je blok open hebt en stap voor stap de dele die je verwijdert foto's maakt.normaal kan niet veel mis gaan.maar als je ze zorgvuldig te werk gaat,loopt het allemaal goed .als je iets niet weet ,wij vespafreaks helpen graag aan problemen op te lossen. Grt Giovespa Link to comment
Pietjah Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Bedankt voor de tips alvast ! Ik ga de motor dus gewoon helemaal reviseren, dan zit ik zeker voor een lange tijd goed. De revisie zal (hopelijk) te volgen zijn in mijn restauratietopic. Groetjes, Pieter Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.