Ga naar inhoud
Vespaforum.be

op mijn special 50 een malossi 75cc-kit steken, welke aanpassingen doe ik best nog??


ruben vespa

Aanbevolen berichten

beste,

ik ben van plan om op mijn vespa 50 special een malossi 75cc cilinder te steken, iemand ervaring met deze cilinder-kit??

verder heb ik op het forum vernomen dat er ook best een dellorto 16-16 carbu gestoken wordt??

zijn er verder nog aanpassingen aan het motorblokje die noodzakelijk zijn voor het goed functiomeren van de v espa??

over welke uitlaat ben ik nog niet gans uit, tips zijn altijd welkom

gr ruben

Link naar reactie

Gezien je andere topic; kun je dat niet beter ook gelijk laten doen als je 'em wegbrengt, dan?

Bij alles groter dan 50cc kun je beter een grotere carb nemen.

Het kan zijn dat je je koppelingsplaten of veer moet 'upgraden' (sowieso niet bezuinigen op de platen) en als je blokje open zou gaan, is het wijs om de vertanding van je primair aan te passen (zodat je nog iets aan je 1ste versnelling hebt).

Uitlaat hangt af van je wensen; wil je trekkracht of snelheid, wil je qua geluid opvallen, of juist niet.

Een goedkoop blerpijpje waar je hard mee kan is de Polini, een goed, stil, krachtig alternatief is de ET3 banaan (niet de goedkope versie, die roest onder je reet vandaan).

Link naar reactie

beste,

ik ben op dit moment zelf aan het sleutelen aan mijn vespa, samen met mijn nonkel die garagist is( als hij jong was sleutelde hij altijd aan brommertjes)

de problemen met de ontsteking zouden deze avond van de baan moetne zijn!!!

ik heb niet meteen van plan om het blokje gans open te halen. dus dat tandwieltje vervagen zal niet gebeuren denk ik, heeft dit grote gevolgen??

ik zou een cilinder willen plaatsen om iets sneller te kunnen rijden, en om iets meer kracht te hebben ( met 2 personen rijden, bergop)

welke cilinder kies ik dan het best?? polini , DR , of malossi??

kwa uitlaat: ik wil liever niet te luid klinken, een uitlaatje die meer kracht geeft en een iets hogere topsnelheid geeft zonder dat je doof wordt op de vespa ,,, zoiets zoek ik.

gr ruben

Link naar reactie

Ok dan.

Mijn persoonlijke gouden combi is de 85DR (ontwikkeld voor de Ape dus met de trekkracht zit het wel goed), een 16.16 en een ET3 banaan. Als dat niet genoeg is kun je dan altijd nog een 19.19 nemen. Maar doorzoek het forum eens; dit soort setups zijn al redelijk vaak langsgekomen, samen met hun voors, tegens en bottlenecks.

Link naar reactie

Yep, het 'spruitstuk' dien je aan te passen naar een 16mm model. Let goed op met hoeveel boutjes (2 of 3) dat ding op je blok zit. De aluminium kap ('flange' geloof ik) moet je ook aanpassen. En ook de vilten ring en bevestigingsklem. Luchtfilter blijft gelijk.

Link naar reactie

bedankt mr160 voor de snelle reactie,

oke dus ik moet ook de intake manifold 16mm bestellen op sip, met hoeveel boutjes dit vastzit, hangt dit niet af van de cilinder??

de aluminiumen kap ( flange ) dit is me niet volledig duidelijk??

de vilten witte ring kan ik ook bestellen op sip vermoed ik, heb ik toch al zien staan denk ik,

de bevestegingsklem, hiermee bedoel je de klem waarmee de carbu vastzit op het spruitstuk??

g rruben

Link naar reactie

Nee, dat hangt er vanaf of je een PK of een vroege PK/Special/V50 blok hebt. Gewoon kijken hoe de jouwe op je carter gemonteerd is; met 2 of met 3 boutjes/moertjes/

Hier een overzicht:

http://www.sip-scootershop.com/ersatzteile/Vespa%20Smallframe/Carburator++Manifold-054?model=56880f2e-3924-43c6-aaba-a454759a26be

'Bushing' heet dat ding blijkbaar:

http://www.sip-scootershop.com/EN/products/bushing+intake+manifold+16mm+_11000300

http://www.sip-scootershop.com/EN/products/clamp+ring+bushing+manifold+_11000700 (de oude kun je hergebruiken)

http://www.sip-scootershop.com/EN/products/sealing+ring+16mm+for+vespa+_87880000

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...