Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lambretta - Kabel Gas naar carbu


Ignace

Aanbevolen berichten

vandaag heb ik een nieuwe uitlaat geïnstallerd, stuurslotje vervange, carbu afgesteld, spiegels geïnstalleerd etc.. de klein jobkes. Toen alles gebeurd was, wilde ik hem terug starten. In de eerste instantie ging dit, maar toen ik gas probeerde te geven, draaide die ineens door. Het stuur lag nog open van het stuurslot, en ik zag dat de gasgeefkabel was losgekomen van het wiel. Toen ik hem terug wilde monteren, merkte ik dat de kabel los was.

Omdak ik nog een leek heb, kwam ik er na een 5-tal minuutjes bij uit dat die kabel naar de carbu ging. Nu krijg i kten eeste die kabel er niet meer door. Naar sam gebeld en hij zei dat ik hem er helemaal moest uittrekken en zien of hij uitgerafeld was. Dit gedaan en zag dat er 1 draadje was losgekomen. Afgeknipt, trug mooi samengenknepen en er terug door proberen te steken. nu blokkert hij op het einde maar dat los ik zelf wel op :).

nu zijn mijn volgende vragen:

- zit er aan de carbu op het einde van die kabel normaal ook zo'n bevestigingscillindertje?

- Kan ik eentje gebruiken vanop een fiets? (remkabel bv)

- moet de kabel persé vervangen worden?

voor de rest, als iemand nog tips heeft voor dat stuurslot erin te krijgen, die zijn altijd welkom, da ding krijgk er totaal nie volledig in! :(

Gretz,

Ignace

Link naar reactie

vervang die kabel maar,want die rafelt terug uit en dan werkt uw gas ni meer fantsoenlijk.

op het eind van uwe kabel komt zo'n cilindervormig dingske dat achter uw gasschuif komt zodat als je aan de gas draait,de kabel naar u toe getrokken wordt.(een los hé,dat met een vijsje op uw kabel wordt gespannen)

ééntje van ne fiets is waarschijnlijk te kort maar te proberen.ook zien dat je gene te dikke kabel neemt zodat'm wat speling heeft in de "gaine".

tip :zie dat je altijd een kabelsetje op reserve bij u hebt !

Link naar reactie

@Ignace: Vraag binnenkort aan Sinterklaas is dit volgend boek: www.lambrettabook.com

Link naar reactie

dieje zalk binnekort is bestellen :) merci voor dn tip.

Maar bij deze nog een vraag, khad nog ne kabel in menne werkbak liggen. nu zit die erdoor, maar hoe maak ik hem vast? heeft iemand hier toevallig een foto van fsoo? naart schijn moet da met een kabelvijs, maar die heb ik alleen in fiets formaat :P

een foto zou heel erg handig zijn!

Thx!

Link naar reactie

ik heb hier nu geen foto bij de hand, maar steek toch misschien best de juiste kabel. haal u ineens een kabel set met alles wat extra dan kan je een tijdje verder.

Link naar reactie

Aaaah merci domi!

nu snapk hem, als ge die kabelviçjs vastdraait, klemt dieje kabel derin, en dan kunde die vijs dus klemmen in de cabru? *hoopt dat hij juist zit*

Is er misschien iemand van de kantre van antwerpen die zo'n kabelvijs heeft ligge? die weg naar rumst ben ik al kotsbeu gezien!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...