Ga naar inhoud
Vespaforum.be

benzine verlies


Ryckeboer Koenraad

Aanbevolen berichten

Vandaag gaan rijden met Vespa (125gtr) Onderweg benzineverlies, gelukkig nog thuis geraakt. Carbu opengedaan en net onder de pre-filter, vatje boven het vatje met vlotter zat er een wit-gele substanitie. alles uitgekuist en nu is het probleem opgelost. Wanneer ik ga tanken doe ik eerst 2 takt olie in de tank en dan de benzine, zou dit een oorzaak kunnen zijn? Hoe kan ik zien dat de vlotternaald versleten is?

Link naar reactie

Ik snap het niet goed.

Eerst benzineverlies en dan blijkt dat de filter verstopt is. Je reinigt de filter en je hebt geen benzineverlies meer?

Een vlotternaald kost bijna niets en is in een paar minuten vervangen. Alleen moet je zien dat je de juiste naald steekt.

Wat ik ook niet versta is dat je de motor hebt gereviseerd, maar de carbu overgeslagen?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

2 jef_vb, ge weet het, hiervoor nen P125X van 1983 gehad en nooit geen probleem, den dezen is ID iets anders

Gele substantie gezien op de bodem van de benzinetank, dezelfde substantie in carbu. Zou het aan 2 takt olie kunnen liggen, ik doe altijd 100 ml olie op 5 liter benzine. Ik giet eerst de olie in de tank en doe daarna 5 liter benzine erbij. Waarschijnlijk is het die substantie die af en toe onder de vlotternaald blijft steken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...