Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 300 super 2008


wouter1

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal , ik (wouter uit Leiden, holland) ben sinds een week de gelukkige eigenaar van een zwarte gts 300 super uit 2008,..en jawel met de hoofdprijs ,...van een defecte benzine pomp.

de scooter is natuurlijk uit de fabrieks garantie, en ik heb bij de lokale vespa dealer een nieuw examplaar op de plank liggen voor 170 euro.

Best wel weer een heel bedrag ,Zeker net na een aanschaf ,van deze vespa scoot.

Dus ik heb besloten deze nieuwe benzinepomp er maar zelf in te zetten,..

Zijn er ergens tips , videos, of heeft iemand een handleiding om de nieuwe pomp te monteren. Ik weet namelijk nog niet hoe ik dit moet doen! alvast bedankt . vriendelijke groet Wouter

Link naar reactie

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met Piaggio. Momenteel is er in Europa een terugroepactie bezig waarbij de modellen met de bewuste benzinepomp gratis worden vervangen door Piaggio. Dus wil je de centen aan iets anders besteden... even de moeite doen of via je dealer proberen er uit te komen.

En verder nog veel succes!

Link naar reactie

Thanks mgent voor de info, ik heb reeds een mailtje gestuurd naar piaggio nederland..,nu even wachten op enig antwoord..,ik hoop dat ze niet zo kinderachtig doen over de garantie tijd, tenslotte heeft de scooter maar 5250 km gereden, en is hij wel rrug snel stuk!!, de dealer hier in Leiden(Huisman) vertelde mij: dat ik niet moet rekenen op enige coulance van vespa nederland,..iemand hier wel ervaring mee??

Ik denk dat ik toch maar snel die pomp ga halen,, de dealer vertelde mij wel dat het een verbeterde versie was, dat kan je zien aan de kleurtjes , die zijn er trouwens gewoon met een filtstiftje aangebracht(lekker profie weer), groen of blauwe stift.

Heeft iemand hier op het forum wel eens een benzinepomp vervangen, ben zeer benieuwd wat te doen, en hoeveel tijd dat kost??

Ik had vandaag weer pech ,en moest voor de tweede keer lopen met de vespa aan de hand,..dit is met deze warmte(30 graden) ...echt geen lol. hoop dat ik binnenkort weer kan gaan genieten van mijn black beaty...hoi Wouter

Link naar reactie

Klinkt goed mgent,, dat houd dus in dat de Leidse dealer gewoon niet de mooite wil nemen,...lekker... ,dus naar een andere dealer zoeken, en even wachten op vespa nederland,

even off topic (kan het zijn dat Mgent uit gent komt??, ik ging vaak kamperen met de haagse vespaclub op een camping in gent, en we zijn ook wel eens gaan toeren met de vespa club daar ,was jij daar ook toevallig bij ??)

Link naar reactie

Die bewuste natte avond op de Blaarmeersen staat nog steeds in ons geheugen gegrift, en wordt nu en dan wel nog eens opgehaald ;-)

Regen, donker, en toen er eentje op zijn achterwiel door de rode lichten ging flitsen was het hek volledig van de dam.

Ik was er dus bij met toen de blauwe gts.

Link naar reactie

hahaha, ik reed toen op die foute olijf groen primavera met metall flakes,..Ik keek toen al naar die mooie gts-en , en sinds een week heb ik er eindelijk dan 1 tje, alleen de droom begint een beetje dramatische, zoek me suf op het net naar een uitleg om hem zelf maar te monteren.

vandaag mijn kleine meisje van school gehaald ,...en moest maar weer lopen met de scoot aan de hand. Als het probleem echt verholpen is met die nieuwe update pomp, moet ik maar weer 170 euro dokken.., kan je de brandstoftank niet iets opzij schuiven ??,dan kan je het blok onder het frame laten zitten,..ik zie een beetje op. tegen dit klusje,..is er nergens een stappen plan geschreven??hoi Wouter

Link naar reactie

Bedankt man, ik heb vandaag een poging gedaan te bellen met vespa nederland, maar het nummer is niet meer in bedrijf, vast een geheim telefoon nummer genomen ( dit ivm boze gts bezitters hahah),dus dan maar een mailtje gestuurd,. Ik ben dus de derde bezitter van de gts scooter, ik heb geen aankoopbon , alleen het kenteken bewijs de scoot is van 25-07-2008

het frame nummer is zapm452000000387x,, met 5250 km, weet niet of ze daar al moeilijk over doen,, op de duitse vespaforum lees ik...dat dat geen probleem is.. hoi wouter

Link naar reactie

`Vandaag terug gegaan naar lokale dealer, en hem verteld over de terug roep akties in europa en daarbuiten ,...hij ging voor mij informeren bij vespa nederland, met het verhaal dat het moeilijk communiceren is met deze jongens,..uurtje later belde hij mij terug met de mededeling ,dat ze de pomp wel gratis willen ruilen, alleen het monteren moet ik zelf betalen,..dat schilt toch al weer zeker de helft,en omdat ik de scooter niet gekocht hebt bij deze garage,.. vind ik dit een goede aktie van mijn NIEUWE dealer,..hou jullie op de hoogte. hoi Wouter

Link naar reactie

@Wouter1:

toch denk ik dat deze "nieuwe" dealer je niet helemaal correct behandelt. Als Piaggio al de benzinepompen van een bepaalde reeks Vespa's laat vervangen dan betalen ze hun dealers ook voor het werk. Je hoeft dus zeker dus niet voor een tweede keer te betalen. Ik zou daar toch maar eens naar informeren. Jij bent wel niet de eerste eigenaar, maar dat maakt eigenlijk voor Piaggio geen enkel verschil. Maar als je vlug weer aan rijden wil zijn, moet je misschien toch dit offer brengen. Maar informeer toch maar eens of Piaggio ook het werk niet voor zijn rekening neemt.

Link naar reactie

Yep epit ,ik snap wat je hier bedoeld,..zit eigenlijk ook nog op een antwoord van vespa nederland te wachten,...maar tot nu toe nog niets gehoord,

Ik heb mijn vesp partikulier gekocht, en heb van de dealer iedergeval de pomp al als omruil gekregen(dat is zeker al de helft, van de kosten, de dealer krijgt ook maar een schijntje van de reparatie tijd vergoed van de importeur!!),. Als ik van de importeur iets te horen krijg over gehele garantie,dan ga ik toch met mijn reparatie bon terug naar de dealer, en dan komen we wel weer tot een passende oplossing. ik heb iedergeval een afspraak aanstaande dinsdag,...kan ik met de komende warme zomer dagen, mijn scootje iedergeval weer vertrouwen , want lopen met haar aan de hand gaat rrug snel vervelen!!!,..groet Wouter ... hou je op de hoogte over verloop ...

Link naar reactie

Hoi,Ben jij PK125 Carberateur Wouter uit Leiden,haha

Hij doet het nog steeds hoor...

Toch wel netjes van Vespa,succes er mee!

Ben zelf ook weer op zoek naar een GTS 300(witte), voor mijn Vriendin,maar heb geen haast mee,Ze rijd nu op mijne!

Groet,AJ R'dam

Link naar reactie

heee aj , wij komen elkaar toch steeds weer tegen,..wat een verhaal die gts pompen!

heb jij ook een probleem gehad met de benzine pomp van je gts ??,ik dus al binnen een week, ik denk dat de oude eigenaar lekker niets tegen mij vertelde over het benzine pomp probleem,..soort van suprise.

Maar word de vespa s ingeruild voor een witte 300 gts??, dan moeten we maar eens een keer gaan toeren, missen we alleen nog een rode.,hebben we alle kleuren ,..trouwens leuke bijnaam Carberateur Wouter,en dat nog wel met een injectie pomp probleem hahaha. hoi Wouter

Link naar reactie

@Wouter,

S125 is weg komt een GTS voor Kaar,een na '08,ivm Pomp...

Ben voorlopig even uitgeschakeld,vandaag naar Z-huis voor me rug!

Ritje zeker keer leuk,

We zijn verleden week naar een ritje in Belgie wezen kijken,(Willebroek,Vaartlandrit),Zie foto op dat Topic!

Echt bizar hoeveel Vespa's er daar bijelkaar komen...

Je pomp word geregeld nu toch?

Succes,en houden ritjes wel id gaten,mail anders even je Nr.&E-Mail...

Groet,AJ&Kaar

Link naar reactie

hi,..lijkt me reuze tof, volgens mij heb ik de advertentie op m.plaats wel zien staan ,hoop dat je een mooie witte gaat vinden , maar heeft alleen het 2008 model het pomp probleem dan,.. ik heb op andere forums gelezen dat op de jongere gts-en ook nog de foute pomp moeten verwisselen.

Ik ga je even mijn email adres opnieuw sturen, Hoop dat je rug snel weer beter is , gaan we zeker een keer touren, en misschien kunnen we iets afspreken met mgent . s6 hoi Wouter

Link naar reactie

hoi John, welk bouwjaar is jouw gts dan??, de vespa dealer hier in mijn woonplaats heeft niets over de lijst verteld.

Maar is het frame nummer dan niet genoeg??, daar kunnen ze de produktie datum toch ook mee traceren.

s6 met je pomp probleem, hoop dat het snel opgelost is.hoi Wouter

Link naar reactie

Vrijdag 1 juli de benzinepomp van mijn GTS Super 125ie van 2009 onder garantie laten vervangen zonder enige kosten! Om 9:00 bij de dealer binnen gedaan en om 12:00 mijn Wesp met een nieuwe pomp gaan afhalen. Deze vervangactie zou gaan om een heel groot deel van Vespa's met injectiepomp van voor 2011. Dus ook GTS 250ie en 300ie. Men plaatst een nieuwe en verbeterde uitvoering van deze benzine-injectiepomp.

Elke dealer kan via de website van Piaggio het serienummer ingeven en nagaan of de benzinepomp vervangen moet worden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...