Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Choke Vespa VNB 125


VNB rider

Aanbevolen berichten

Hallo vespavrienden,

ik bezit een Vespa VNB 125 van '62 en heb moelijkheden met starten.

nu wou ik proberen om de choke uit te trekken om hem te starten maar blijkt nu dat de choke onmiddelijk terugschiet, net of er een veer achter zit.

de choke blijft niet uit staan.

Weet iemand van jullie aan wat dit kan liggen? en hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt!

Link naar reactie

volgens mij is dat normaal, bij de oudere modellen trek je gewoon de gas open. Je kan ook proberen te starten met je gas hendel helemaal open. Bij andere systemen sluit je de luchttoevoer af en bij PX heb je een apparte sproeier. Het komt er steeds op neer om een rijker mengsel te hebben bij het starten.

Link naar reactie

Aan de binnenkant van je frame hoort een soort clip te zitten over het buisje waar je choke inschuift (kan je zien als je je tank eruit licht). Ik dacht dat die clip voor de nodige frictie zorgt waardoor je choke uitgetrokken blijft tot je hem induwt.

Link naar reactie

Het choken is enkel bedoeld om te starten, als ge met een uitgetrokken choke moet ronrijden dan is het tijd om eens af te stellen

Link naar reactie

euh, Sindo, ik zette uiteraard mijn choke wel af na het starten. maar ge moet zelf eens proberen om een scooter in gang te kicken als je de choke moet openhouden met je hand.

Link naar reactie

Er zit normaal inderdaad aan de binnenkant een soort clip die het meteen weer naar binnen schuiven van de choke moet tegengaan. Als die weg is, kan je een nieuwe bestellen en plaatsen. Ik heb dat altijd wel ervaren als een onhandig gedoe, die clip er goed op krijgen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...