Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Preventief krukas vervangen


greenbull

Aanbevolen berichten

Ik lees soms hier en daar dat er wel eens breuk voorkomt vd krukas bij de LML's.

Ik heb nu 4500 km gedaan zonder serieuze problemen, maar vraag me af of het niet raadzaam zou zijn de krukas preventief door een sterker exemplaar te laten vervangen? Buiten de-restrictie (Sito-plus, andere sproeiers, PX luchtfilter ) heb ik geen veranderingen gedaan.

Blokkeert het achterwiel altijd bij breuk vd krukas??

Link naar reactie

met die set-up (Sito-plus, andere sproeiers, PX luchtfilter ) is dat niet meteen nodig

op je laatste vraag: heel vaak wel, maar snel ontkoppelen is dan de boodschap :-)

Link naar reactie

meestal als het fout gaat met de "LML krukassen" loopt je onderste lager uit mekaar (ook wel een the big end) genoemd. Denkelijk als je de 4500 km voorbij bent zijn er geen problemen meer te verwachten.

ikzelf heb inmiddels een pinasco kit + carb + nog een paar snoepkes, reeds meer dan 2000 met deze configuratie

geen problemen te melden. Als het toch fout gaat , dan merk je dat meestal wel erg goed, hij gaat bijvoorbeeld ineens heel erg hard inhouden ==> koppeling inknijpen is dan de boodschap. zolang je niet uren aan een stuk de gas helemaal opentrekt als een "no-brainer" gaat het meestal niet fout.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...