Ga naar inhoud
Vespaforum.be

A en IT merktekens statorplaat px


pete

Aanbevolen berichten

Voor wat betreft het regelen van de voorontsteking verwijzen verscheidene bronnen steeds naar beide merktekens. IT voor de px125/150, A voor de 200 versie. IT is dan ongeveer 18 graden en A 23. In de Haynes manual staat achteraan echter een aanvulling voor de T5 en de px versies met electrische starter. De aanvulling behandelt de dingen die voor deze versies verschillend zijn tov de meer uitvoerig besproken modellen. In die aanvulling staat vermeld dat de 200 versies met electrostarter ook op IT moeten worden gezet, op 18 graden dus. Kan iemand mij zeggen of dit klopt aub, zijn er 200 blokken die op 18 graden moeten staan?

Dank bij voorbaat,

mvg, pete.

Link naar reactie

Ik ook niet. 125/150 op IT(18btdc) en 200versies op A(23btdc) zijn de gegevens die ik kan terugvinden op x aantal sites. Daar wijkt (alleen) de Haynes dus vanaf voor de latere modellen (vanaf '94). Dan moet ook de 200 op IT. Vind dit wel een groot verschil, zou daarom graag weten wat correct is.

Mvg, pete.

Link naar reactie

Mijn 200-blok (met elestart) stond standaard op A. Na het plaatsen van een andere uitlaat heb ik die bijna op IT gezet en een iets grotere sproeier gestoken. In de afgelopen 3 jaar toch nog geen probleem gehad.

Link naar reactie

Dank jullie voor de reacties. Heb Haynes hierover gemaild en zij bevestigen hetgeen in de manual staat.

"I have checked the Vespa service information and can confirm:

PX200E older models - 23° BTDC at A mark

PX200 electric start model - 18° BTDC at IT mark"

Vind het wel van echte service getuigen dat ze me hierover antwoord gaven.

Ik kan voort nu, bedankt!

Link naar reactie

Normally a 200 should be set to the A position 23°, but piaggio seem to have started setting them at IT and inbetween when unleaded fuel became popular. I always set my 200s on A for the little extra performance it gives. 125/150 on IT 18°. T5 i think runs even lower around 15° or so. I'm not sure exactly as it uses a totally different stator plate with only one mark on it (and i haven't owned that many standard ones.)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...