Ga naar inhoud
Vespaforum.be

monteur gezocht


George Bertram

Aanbevolen berichten

Hoi George,

Weet wen leen goeie mekanieker zijn te Gent (Wondelgem).De Pauw RLE,Zeeschipstraat 32-34,9000 GENT.Telefoonnr. 09/2538259.Wel iets verder van bij u,maar betrouwbare mensen.

Greetz,

Vespaboerke

Link naar reactie

@vespaboerke en sammy,

Mijn scoot heeft het altijd goed gedaan, maar sinds een aantal weken krijg ik geen vonk meer op de bougie (kaars???? voor Belgen). Bij het kickstarten is er wel stroom, want de verlichting ed. licht wel even op. Ik heb al een nieuwe bougie gestoken en een nieuwe bobine (want die zagen er allebei eigenlijk maar slecht/versleten uit), maar ook dat deed niets. Daarnaast ben ik de scoot helemaal aan het opknappen en goede onderhouds/revisie zal zeker goed doen voor de scoot. Ze zal dan niet alleen er uit zien als een plaatje, maar ook weer fantastisch rijden. Ze kan er dan weer een aantal jaren goed voor de dag komen. Je moet immers wel wat pamperen die meisjes.

Ik zal zeker eens informeren bij De Pauw in Wondelgem.

Grtz,

George

Link naar reactie

hallo,

als je geen vonk meer hebt kan je misschien een proberen met een andere bougie. of anders de bobijn vernieuwen en de ontsteking van nieuwe draden voorzien ;)

op zich niet zo moeilijk :)

succes!

groetjes, Cée.

Link naar reactie
@Cee,

Ik heb inderdaad al een nieuwe bougie en bobine gestoken, maar nog geen vuur. Ik heb nog een pick-up liggen om evt. te vervangen...zucht Maar ja t'is herfst en wat moet je anders doen...???

:), als je het zelf probeert, leer je weeral bij en bespaar je een hoop geld ;)

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Dieter,

Voor de "oudere" vespas hebben ze inderdaad in de zomer minder tijd om aan te sleutelen.Dus vanaf nu zeker geen probleem meer...Wat betreft het vonken kan het ook zijn dat er aan de pick-up een fout is,of anders aan de spoel welke de hoogspanning maakt,en zodoende doorgeeft aan de bougie.Dit kan uitgemeten worden of deze al dan niet ok zijn.(heb de waarden voor een cosa,andere niet)

Greetz,

Vespaboerke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...