Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Algemene info


Cetjeee

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Woensdag is het zover, ik ga mijn vespa s50 4t 4v gaan bestellen. Ik krijg van de zaak 7% korting (misschien niet belangrijk, maar toch). Wat ik jullie hier nu eigenlijk kom vragen, aan de ervaren rijders, zijn een paar algemene vraagjes over vespa. Ik zou graag weten welke banden de beste grip hebben, want een vriendin van mij is deze avond nog op haar bakkes gegaan met haar vespa LX. Ik zou ook willen vragen wat je kan vermijden om niet te vallen met de vespa als je in de regen rijdt, want ik ga er bijna elke dag mee naar school. Waar en hoe sluit je best je vespa zodanig dat ze hem niet in de camionette kunnen dragen, etc. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Kunnen jullie ervaren vespisten mij wat meer uitleg geven aan mij hoe en wat? Alle tips zijn welkom!

Bedankt

Cédric

Link naar reactie

Banden zijn het belangrijkste! ,ze zijn het enige kontakt met de rijbaan,je zou ervan versteld staan hoe klein dat kontaktvlakje wel is,dus goede banden zijn héél belangrijk,de gekende merken zijn meestal iets duurder maar van zeer goede kwaliteit,vraag meer uitleg aan uw dealer,en zoals Mr160 zegt,altijd remmen voor de bocht,vermijd zebrastrepen en wegmarkeringen,vooral als het nat ligt ! veel rijplezier en hou het veiliog !

Link naar reactie

Ge kunt natuurlijk wel een "beetje" remmen in een bocht, maar ge moet daar een beetje feeling voor kweken.

Gewoon nooit te bruuske maneuvers maken, maar geleidelijk en zoals MR160 zegt opletten met alles wat geen asfalt is.

Tramrails bv altijd zo dwars mogelijk nemen en voor de rest oefenen.

Een leuke bocht regelmatig eens terug gaan nemen aan verschillende snelheden en in verschillende omstandigheden.

Alleen nooit vergeten dat ge niet altijd weet wat er achter de bocht komt, dus een beetje marge kan nooit geen kwaad.

En als ge u op twee wielen gaat begeven is meestal niet de vraag of je valt, maar wanneer je valt...

Maar laat dat je absoluut niet tegenhouden en veel plezier op je vespa!!!

P.S. Bandjes: michelin sm 100(al weet ik niet of die er ook zijn voor jouw model?)

Link naar reactie

En het bos van Tervuren (of hoe noemt dat daar) richting Brussel vermijden, daar heb je namelijk in een onverlichte bocht een tramspoor over te steken, geflankeerd door zwart/wit geblokt wegdek.

Fun gegarandeerd in de regen :-)

Link naar reactie

Ja, inderdaad, ik wil het nog even hebben over dat op slot doen. Een vriend van mij is vanmiddag zijn vespa gestolen, en zit hier dus zwaar mee in. Ik weet niet goed wat je met de vloerplaat bedoeld... Is dat dan het oppervlak waarop je je voeten zet? Als er daar een ketting rond hangt, kunnen ze dat toch zo naar boven schuiven en eraf halen? Is het aan te raden om het vast te hangen aan de chromen valbaar achteraan?

Groetjes

Link naar reactie
Ja, inderdaad, ik wil het nog even hebben over dat op slot doen. Een vriend van mij is vanmiddag zijn vespa gestolen, en zit hier dus zwaar mee in. Ik weet niet goed wat je met de vloerplaat bedoeld... Is dat dan het oppervlak waarop je je voeten zet? Als er daar een ketting rond hangt, kunnen ze dat toch zo naar boven schuiven en eraf halen? Is het aan te raden om het vast te hangen aan de chromen valbaar achteraan?

Groetjes

Volgens mij bevindt de vloerplaat zich ergens onder het uw zadel. Pfffffffffffffffff.

Link naar reactie

Ik weet nu wat u wou zeggen. Ik heb vandaag mijn vespa gaan bestellen, heb een voorschot betaald van 500,- EUR en ze hebben mij veel uitleg gegeven. Er is een 'haak' waardoor je de ketting dus kan steken aan de vloerplaat. Sorry dat ik het niet direct verstond.

Groetjes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...