janjuleke138 Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2011 Heb gisteren een Malossi-pijpje onder gehangen. Koppel in lage toeren is iets minder en met mijn buren kwam ik toch al niet echt overeen ;-), maar dat geluidje... Addictive! Eens in toeren trekt ze wel lekker door en nu horen ze mij nog goed komen ook. (I'm a Ronny, yes I know) Groetjes, Jan Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2011 En terug Pep 2.0. Sinds m'n dochter erbij gekomen is, heb ik een nieuwe affectie voor stilte ontwikkeld... Trouwens 1000x betere uitlaat die pep merk ik nu hij er terug op zit. Groetjes, Jan Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 mei 2011 Delen Geplaatst: 23 mei 2011 haha, bij mij komt er ook nooit meer een andere op :-) Link naar reactie
rengdeng Geplaatst: 16 september 2011 Delen Geplaatst: 16 september 2011 Heb je dat allemmaal zelf kunnen monteren of is enige specialistenkennis noodzakelijk als je die Dr-kit toegeleverd krijgt van SIP? Ik heb nu ook een standaard goedlopend blokje en durf ni zo maar wat proberen... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 16 september 2011 Delen Geplaatst: 16 september 2011 Ik heb nu ook een standaard goedlopend blokje en durf ni zo maar wat proberen... never change a winning team ! Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2011 Toen ik mijn Vespa kocht heb ik meteen deze bijbesteld: http://www.scootertechniques.com/vespa_dvds.html http://www.haynes.com/products/productID/501 Die 2 gecombineerd met dit forum is, tot hier toe, altijd al genoeg geweest om problemen op te lossen. Indien je geen 2 linkerhanden hebt, moet dit zeker geen probleem zijn. Hou er enkel nog rekening mee dat als je een model met elektrische starter hebt, je of de kroon rond je vliegwiel eraf moet nemen of de onderste vinnen van je cylinder moet bijvijlen. Ander schuift de cylinder niet tot tegen je carter. Ik heb de eerste optie genomen, dan kon de startmotor er ook af. (weer wat gewicht gespaard en veel makkelijker om aan de luchtregelvijs van je carb te raken) Veel succes! Jan Link naar reactie
rengdeng Geplaatst: 22 september 2011 Delen Geplaatst: 22 september 2011 Dat gaat nodig zijn precies ;-) Als ik het goed begrijp wordt het vliegwiel dan ook lichter en ga je beter door uw toeren. Of is dat wat te rooskleurig? Vraag me ook nog af wat het verschil tussen "DR" en "Pinasco" 177cc is? Nu volle gas tegen 95 over de scheldelaan denderen is niet zonder risico. Daar moet zeker 10 km/h bij !!! Maar dan moet ik meer als één keer opt werk aankomen zonder vastloper natuurlijk. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 23 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2011 Zoveel weegt die kroon ook niet hoor... Behalve dat Pinasco in aluminium is, denk ik niet dat er veel verschil zal zijn. Link naar reactie
Pajotter Geplaatst: 23 september 2011 Delen Geplaatst: 23 september 2011 Sorry dat ik je misschien wat afbreek,maar mijn LML 125 met enkel Sito+ en wat afstellingivm sproeier , loopt op teller ook max 110 Op coyote (gps) haalt hij mooi 90 en bij aanhouden bv op autostrade gaat ie zelfs 100 Ps kben ook taille mannequin momenteel 110 kg goed afgedroogd ;o) Link naar reactie
rengdeng Geplaatst: 23 september 2011 Delen Geplaatst: 23 september 2011 Goed voor u natuurlijk maar iedereen wil wat meer hé ! Moet je bij alluminium niet voorzichtiger zijn met een koude motor? Nog efkes en we beginnen er aan denk ik :-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 23 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2011 Het verschil zit ook meer in het koppel dan in pure topsnelheid met deze setup. Meer dan 10km/u winst moet je zeker niet verwachten. Link naar reactie
Kim353 Geplaatst: 4 oktober 2011 Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 Ik ben ook in verwachting van een 177dr kit met een 24 carbu! Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 4 oktober 2011 Delen Geplaatst: 4 oktober 2011 daar ga je veel plezier van hebben! Link naar reactie
Kim353 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 vandaag om 16u moet ik hem eindelijk halen gaan! ben super benieuwd! Heb voor een sip road gekozen voor eronder.. en dan maar roderen zeg! Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 zeer goede keuze! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 7 november 2011 Delen Geplaatst: 7 november 2011 Al goed en wel,maar je weet misschien niet dat je uw vliegwiel normaal zou moeten her balanceren als je de kroon eraf haalt? Op korte of lange termijn zal je het wel merken aan uw lagers.(krukas) Vgr nico Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2011 Dat kroontje woog toch bijna niets? Alleszins een jaar later nog niets van problemen gehad... Waarmee ik niet wil beweren dat het niet klopt wat je zegt reno Mvg Jan Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 november 2011 Delen Geplaatst: 10 november 2011 Wel voor jou dan beter,ik schreef wel op korte of lange termijn,... Het is niet omdat het niet veel weegt dat het geen kwaad kan he. Maarja,ik heb samen met mijn pa toch al ruim 23 jaar ervaring met tunen... Succes ermee dan! Vgr nico Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2011 Zoals ik al zei reno, wou ik niet beweren dat je ongelijk hebt. Alleen dat ik nog geen problemen heb ondervonden na een jaar. Hoe doe je dat dan, je vliegwiel opnieuw balanceren? mvg jan Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 november 2011 Delen Geplaatst: 11 november 2011 Op een soort draaibank,beetje hetzelfde pricipe zoals men een velg met band balanceert vgr nico Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2011 Aha, niet iets dat je even snel thuis kan doen dus... Het effect op de lagers, is dat dan enkel sneller verslijten of kan dit nog grotere gevolgen hebben? mvg jan Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.