Ga naar inhoud
Vespaforum.be

hels lawaai


fiko

Aanbevolen berichten

Ik rij met een GTS 300 en gisteren op de autostrade van Brugge naar Koksijde hoorde ik de motor opeens een heel luid lawaai maken. Luider dan mijn gewone Leovinci sound.Dat bleef zo tot ik thuis kwam en deze morgen maakte hij nog datzelfde luide geluid. Enkel als ik constante snelheid rij wordt het wat beter.

Thuisgekomen probeerde ik eens te checken wat het euvel was en...zag dat de uitlaat moet losgekomen zijn ter hoogte van het punt waar deze vast zit in de motor. Zag daar eigenlijk geen klembout zitten zoals in de andere stukken van de uitlaat. Zit daar een join of zo (wat is het nederlansde woord hier ?)Kan het kwaad er nog langer mee te rijden of doe ik mijn wesp geweld aan..

FIKO

Link naar reactie

De uitlaat dient daar vast te zitten met een spanring op het gedeelte dat uit de motor komt.

Indien niet, losgekomen? Heb ook al geweten dat er in dat stuk een barst zit met een Leovince op de vespa.

In ieder geval niet te lang zo rijden, want de hitte kan beschadiging aanbrengen aan je remleidingen.

Op een Leovince uitlaat zit geen pakking in tegenstelling tot een standaarduitlaat.

Link naar reactie

Vrijdagavond de wesp binnengedaan bij SMET de lokale Vespadealer in De Panne. Hij zei dat de uitlaat losgekomen was en dat ik de motor had kunnen verbranden indien ik had verder gereden. Hij heeft dat vakkundig gerepareerd. Vandaag ben ik er mee gaan werken maar moet toch vaststellen dat hij bij gas lossen (verminderen hij knalletjes gaat geven..wat is dat nu. Moet ik terug naar de dealer.??

Philippe alias Fiko

Link naar reactie

Vakkundig gerepareerd, sorry.

Denk niet dat het zo is.

Vandaag dinsdag en hij maakt terug een hels lawaai, al is het minder dan de eerste keer.

Dealer op verlof tot volgende week.

Laat ik de originele uitlaat terugplaatsen? voor de veiligheid?

Help, mn enige voertuig krijgt kuren..

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hij was er volgens de dealer niet vakkundig opgezet. Zijn uitleg. Ze moeten een stuk die in de motor zit behouden omdat er een sonde inzit. Op dat stuk buis wordt dan de Leo gelast. Daar zou het zwak punt zitten. Blijkbaar wrong de boel wat scheef en trok de boel wat. Daar is het ook volledig afgescheurd. Is wel nog te lassen natuurlijk. Alles ligt hier in mijn kelder. Maar nu is alles origineel en voel ik me als niet technieker toch veiliger.

grtz.

Philippe

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Een Leovince wordt bij mijn weten niet gelast hoor ;)

Hij komt nét op hetzelfde spruitstuk te zitten als met de originele uitlaat. Om die 2 stukken aan elkaar te zetten, wordt er een soort dichtingsring over de leovince uitlaat geschoven zodat deze beter past in het spruitstuk komende van het motorblok. Deze ring (Soort Amiant, hittebestendig zwarte ring) heeft het bij mij ook al'ns begeven. Nieuwe kopen (€19,5) en karren maar ;)

Grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...