fiko Geplaatst: 2 september 2010 Delen Geplaatst: 2 september 2010 Ik rij met een GTS 300 en gisteren op de autostrade van Brugge naar Koksijde hoorde ik de motor opeens een heel luid lawaai maken. Luider dan mijn gewone Leovinci sound.Dat bleef zo tot ik thuis kwam en deze morgen maakte hij nog datzelfde luide geluid. Enkel als ik constante snelheid rij wordt het wat beter. Thuisgekomen probeerde ik eens te checken wat het euvel was en...zag dat de uitlaat moet losgekomen zijn ter hoogte van het punt waar deze vast zit in de motor. Zag daar eigenlijk geen klembout zitten zoals in de andere stukken van de uitlaat. Zit daar een join of zo (wat is het nederlansde woord hier ?)Kan het kwaad er nog langer mee te rijden of doe ik mijn wesp geweld aan.. FIKO Link naar reactie
mgent Geplaatst: 2 september 2010 Delen Geplaatst: 2 september 2010 De uitlaat dient daar vast te zitten met een spanring op het gedeelte dat uit de motor komt. Indien niet, losgekomen? Heb ook al geweten dat er in dat stuk een barst zit met een Leovince op de vespa. In ieder geval niet te lang zo rijden, want de hitte kan beschadiging aanbrengen aan je remleidingen. Op een Leovince uitlaat zit geen pakking in tegenstelling tot een standaarduitlaat. Link naar reactie
FR2007 Geplaatst: 3 september 2010 Delen Geplaatst: 3 september 2010 Waarschijnlijk is de uitlaat niet goed gemonteerd geweest en stond hij met teveel spanning vast aan het motorblok. Link naar reactie
fiko Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2010 Vrijdagavond de wesp binnengedaan bij SMET de lokale Vespadealer in De Panne. Hij zei dat de uitlaat losgekomen was en dat ik de motor had kunnen verbranden indien ik had verder gereden. Hij heeft dat vakkundig gerepareerd. Vandaag ben ik er mee gaan werken maar moet toch vaststellen dat hij bij gas lossen (verminderen hij knalletjes gaat geven..wat is dat nu. Moet ik terug naar de dealer.?? Philippe alias Fiko Link naar reactie
fiko Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2010 Vakkundig gerepareerd, sorry. Denk niet dat het zo is. Vandaag dinsdag en hij maakt terug een hels lawaai, al is het minder dan de eerste keer. Dealer op verlof tot volgende week. Laat ik de originele uitlaat terugplaatsen? voor de veiligheid? Help, mn enige voertuig krijgt kuren.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 september 2010 Delen Geplaatst: 7 september 2010 Idd best terugplaatsen, alleen al maar om burenruzies te vermijden. En volgende week terug gaan bij de vakman. Groetjes, nero. Link naar reactie
fiko Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2010 Danke Nero see you in Land of Saeftinghe? Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 september 2010 Delen Geplaatst: 8 september 2010 Graag gedaan! Dén Death run wil je zeggen? Groetjes, nero. Link naar reactie
fiko Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2010 Alles opgelost. De Leovinci eraf. Was volledig afgebroken. Nu de originele Vespa uitlaat erop. Vertrokken voor nog vele km, Bedankt voor de support Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 1 oktober 2010 Delen Geplaatst: 1 oktober 2010 Hé Filip,is Leo niet meer te herstellen? Toch wel raar dat die volledig was afgebroken? grtz Eric Link naar reactie
fiko Geplaatst: 2 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2010 Hij was er volgens de dealer niet vakkundig opgezet. Zijn uitleg. Ze moeten een stuk die in de motor zit behouden omdat er een sonde inzit. Op dat stuk buis wordt dan de Leo gelast. Daar zou het zwak punt zitten. Blijkbaar wrong de boel wat scheef en trok de boel wat. Daar is het ook volledig afgescheurd. Is wel nog te lassen natuurlijk. Alles ligt hier in mijn kelder. Maar nu is alles origineel en voel ik me als niet technieker toch veiliger. grtz. Philippe Link naar reactie
mgent Geplaatst: 2 oktober 2010 Delen Geplaatst: 2 oktober 2010 Een Leo mag niet worden gelast. Welke pipo heeft die geplaatst ? Er is bij de L4R een spanband voorzien om de pijp vast te zetten op het stuk waar de lambdasonde inzit en uit de motor komt. Link naar reactie
Oregon Geplaatst: 14 oktober 2010 Delen Geplaatst: 14 oktober 2010 Een Leovince wordt bij mijn weten niet gelast hoor Hij komt nét op hetzelfde spruitstuk te zitten als met de originele uitlaat. Om die 2 stukken aan elkaar te zetten, wordt er een soort dichtingsring over de leovince uitlaat geschoven zodat deze beter past in het spruitstuk komende van het motorblok. Deze ring (Soort Amiant, hittebestendig zwarte ring) heeft het bij mij ook al'ns begeven. Nieuwe kopen (€19,5) en karren maar Grtz Link naar reactie
mgent Geplaatst: 14 oktober 2010 Delen Geplaatst: 14 oktober 2010 Die pakking, dat is enkel en alleen bij een 125, bij 250 en 300 is dit niet nodig. En die pakkingen bestaan ook van andere merken dan Piaggio, en die zijn identiek. Kosten alleen 1/3 van de prijs van eentje in een Vespa zakje. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.