Ga naar inhoud
Vespaforum.be

P125X (geen) laadvermogen accu.


LoMax

Aanbevolen berichten

Wat die motor betreft van 220/380 die mu op 380 is aangesloten kunt ge aleen maar op 220 volt aansluiten als ge 3*220volt hebt die hebt ge niet dus pech.

Maar der is natuurlijk wel een mogelijkheid voor dit te doen,er bestaan namelijk frequentie omvormers die ge gewoon op een 220volt stopcontacht insteekt en drie maal 220volt uitgeven waarop u motor dan wel draait ge moet u motor dan gewoon in driehoek leggen.

Deze frequentieomvormers zijn aleen maar beschikbaar voor kleinere vermogens een motor van 5kw zo aansturen gaat natuurlijk niet.

MVG Luc

Link naar reactie

Wat u vespa betreft waarom brengt ge die niet eens naar de dealer die kan u de juiste laagregelaar inbouwen en u bedrading terug aanpassen zodat ge straks weer niet met een kapotte laadregelaar zit en koppel die spoel terug aan die dient namelijk voor u verlichting die oorspronkelijk op wisselspanning werkte u batterij dient namelijk aleen voor u dachbordverlichting en u richtingsaanwijzers en het laden van u batterij en eventueel u starter als ge die hebt natuurlijk.als ge steeds nieuwe regelaars moet steken komt u dat op den duur veel duurder uit.

Halogeenlampen geven 20% meer licht voor hetzelfde wattage,dat beweren de fabrikanten toch maar ik weet aleen niet of er halogeenlampen bestaan voor in de vespa maar ik heb wel al gewone gloeilampen met E27 fitting gezien met een halogeenlampje ingebouwd namelijk de gewone gloeilamp van 100w mag niet meer verkocht worden in europa.

Dat u lampen minder branden op lage snelheid moet ge der natuurlijk bijnemen.

Die van mijne vespa doen dat ook maar ik heb geen batterij zitten.

MVG Luc

Link naar reactie

De Vespa is voorheen bij een gerenomeerd Vespa hersteller binnengebracht, die kon er ook niet meer van maken dan een regulator in stoppen en het beste hopen. Is niet goed gekomen. Het altenatief was: meer dan 400 euro ophoesten, stator en vliegwiel vevangen. Wat dus niks zou uitgehaald hebben, de AC zijde werkt perfect. De recentere kop en schakelpatronen van de PX, plus de bekabeling vanaf de neus is ook ooit door een 'dealer' erin gepropt, met alle conflicten tussen AC en DC als gevolg. Dus zal zelfs een nieuwe kabelboom niks oplossen. Tenzij ik hem helemaal zelf bekabel, iets waar een dealer zelfs niet aan begint in dit geval, wegens te veel knoeiboel vooraf.

De PX van 78, eerste series, zijn maar even gebouwd met deze electrische configuratie, en de meeste officiele en 'na de uren' herstellers zijn zelden vertrouwd met eigenaardigheden van die 'tussenmodellen'.

Zelf heb ik al een Faro Basso van 1951 en 1954 van nul weer opgebouwd, die dingen rijden met volledig werkende electro, dus zou ik durven stellen dat ik meer vertrouwen heb in mijn eigen geklus dan dat van de dealer. Alleen heeft die vaak meer stukken liggen, zodat hij kan experimenteren op goed geluk. Maar ik kom er wel uit, alleen die spoel voor wisselspanning op de koplamp geeft echt wel heel weinig, zelfs bij volgas, die zou ik dus ook over de accu laten gaan. Elec starter zit er niet op, ik heb dus wel wat overschot op de batterij.

En de bandenmachine zal idd 3x220 of 380 nodig hebben, pech dus. De frequentieomvormen zou in dit geval als resultaat een te laag vermogen en koppel van de motor opleveren, afvoeren dus maar.

Link naar reactie

Ik zal morgen eens kijken welk vermogen mijn lampen hebben.

Want volgens die tekening die hier staat zit er bij u 30/30 watt in van voor en vanachter nog eens 21 watt

dat betekend dat u wisselstroom spoel belast is met 81 watt wat ik persoonlijk een beetje veel vind.

mischien zijn u spoelen daardoor te zwaar belast en zakt de spanning te zeer ineen.

MVG Luc

Link naar reactie

Ik heb eens gekeken in mijne vespa daar zit voor het voorlicht 25 watt in standlicht is 5 watt achterlicht is 10 wat en remlicht is 15 watt.Is wel een plurimatic 50cc.

Wat ge natuurlijk ook kunt doen is twee spanningsregelaars bouwen of de wisselspanningskant die er nu nog inzit voor u verlichting gelijkrichten via diode brug dan kunt ge geen ac meer terugsturen via u regelaar.

Wel letten op de polariteit de plussen aan dezelfde kant leggen.

Aangezien u verlichting toch maar zwak brand denk ik niet dat de spanning te hoog oploopt om terug te voeden naar u batterij.

MVG Luc

Link naar reactie
Ik zal morgen eens kijken welk vermogen mijn lampen hebben.

Want volgens die tekening die hier staat zit er bij u 30/30 watt in van voor en vanachter nog eens 21 watt

dat betekend dat u wisselstroom spoel belast is met 81 watt wat ik persoonlijk een beetje veel vind.

mischien zijn u spoelen daardoor te zwaar belast en zakt de spanning te zeer ineen.

MVG Luc

30/30 is of/of, nooit twee tegelijk. En de 21 Watt is van het zelden gebruikte stoplicht, het gewone achterlicht is slechts 5 Watt. Ik denk dus niet aan overbelasting.

Link naar reactie

Dus als ik het goed door heb is u belasting 35 watt zonder stoplicht.

Een paar posten geleden hebt ge geschreven dat ge een lamp van 45 watt voluut kunt laten gloeien op u draden die naar de regelaar gingen.

En dan nu de vraag de spoelen die nu naar het licht gaan zijn dan zwakker dan die naar de regelaar gaan.

Kun je dan u licht niet beter op die twee gele draden laten branden en de regelaar op die andere twee zetten

die dient toch maar om u batterij op te laden en u pinkertjes en dachbord verlichting te laten werken dit zijn kleinere verbruikers dan u standaard verlichting.

Het is het proberen teminste waard.

MVG Luc

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...