Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Maximum draaggewicht Vespa 125 GTS (super)


bruneeto

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben nieuw hier en ben aan het overwegen om een 125 GTS te kopen (super of niet, daar ben ik nog niet uit)

Nu vroeg ik me af, wat de maximale draagcapaciteit is van deze scooter ?

Als iemand het antwoord weet, gelieve mij even op de hoogte te brengen, even internet afgeschuimd, maar niets gevonden...

Alvast bedankt !

Tom

Link naar reactie

Het verschil tussen GTS 125 en GTS 125 super is voornamelijk de electronische injectie (meer vermogen en minder verbruik) maar deze heeft minder opties standaard

Het gewicht van de vespa's ligt rond de 150 kg en de max load is volgens het boekje 340 kg. Je kunt dus 190kg transporteren (preload van de achterveren om stand 4)

Let op: volgens het boekje max 6 kg op de achterdrager --> teveel geeft onstabiel stuurgedrag

succes

Link naar reactie

Als je wilt gaan voor de beste prijs dan wordt het zeker géén Vespa!

Als je wilt gaan voor de beste techniek dan wordt het misschien géén Vespa.

Als je wilt gaan voor de beste looks, dan wordt het mogelijk een Vespa.

Er zijn Vespa-achtige scooters en er zijn Vespa's...

Link naar reactie

Mijn ervaring:

Vespa pk 50 XL Elestart/ automatic: traag diertje met karakter en veel comfort. Loopt nog steeds zonder onderhoud ( dus echt wel degelijk )

Daarna : Hexagon 125 cc tweetakt: Italiaans temperament maar veel technische problemen ( Piaggio is dus GEEN synoniem voor kwaliteit )

Dan: Yamaha Diversion 600 cc: absoluut betrouwbare japanse mechaniek, maar wel degelijk IN Japan gemaakt!

Verder : Scooter Yamaha Majesty 125 cc: loetenbakje ( bleek in Spanje te zijn ineengeknutseld ( dus : Japans merk geeft geen garantie op kwaliteit en ik vrees dat ook de Honda's wel ergens in een goedkoop land worden ineengesleuteld )

Nu : Vespa GTS 250 ie: met verstand en veel zorg grondig ingereden. Plezier om mee te rijden. Comfort onovertroffen Motorgeluid is een echte symphonie. Zit vol lompigheden maar die neem je er graag bij.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...