blen Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Na wat rondzoeken mag ik het volgende besluiten? Dit zijn de 3 documenten die ik nodig heb voor een invoer uit Duitsland: 1)Verkoopscontract. 2 & 3)Het kentekenbewijs en dat bestaat uit 2 delen -Zulassungsbescheinigung Teil I -Zulassungsbescheinigung Teil II met stempel dat het voertuig uit verkeer is gesteld. Hiermee naar douane, hierna kopietjes opsturen naar DIV voor PVG nummer. Klopt dit nog allemaal, iemand recent nog een Duitser ingevoerd? Thks BPX Link naar reactie
Gette Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 yup klopt, hoewel 1 van de 2 delen soms ook wel anders noemt hier heb ik ooit alles eens op een rijtje gezet: http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/node/8346 Link naar reactie
blen Geplaatst: 19 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Thks Gette Ja dat heb ik gelezen, noemt anders onder de 80cc. Alvast bedankt BPX Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Wordt ook wel eens "brief" en "schein" genoemd. Voor een 125cc (en lager) zijn er geen Zulassungsbescheinigungen, maar een Betriebserlaubnis. Hiermee kan je zonder problemen de scooter importeren. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Thks GetteJa dat heb ik gelezen, noemt anders onder de 80cc. Alvast bedankt BPX Ik heb men post geupdate... noemt anders onder de 125cc ;-) Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 ik heb mijne gs ook uit duitsland gehaald zal mijnverhaal wel is doen geen goesting om alles neer te typen is wel gelukt na een halve dag douane leuven en één brief naar DIV Brussel die terug gestuurd werd, één telefoontje met een boze medewerkster van den DIV (die was daar precies ni graag) en één bezoek aan de DIV in Alken waar ze niet moeilijk deden en ik direct mijn Belgische papieren meekreeg... een leuk verhaal over de bureaucratie ten top in Belgie, kzal het u wel vertellen bij ne Fish & Chips en a pint of cider onderweg naar IOW... Link naar reactie
blen Geplaatst: 19 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 OK Warre, donderdag op een terras in Brighton... Bij mij zou het wel om een voertuig van na 1972 gaan en dus PVG nodig... Link naar reactie
Domi Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Blen den opkoper :-)) ik had een "fahrzeugbrief" en een "abmeldung" nodig om nen duitser in te schrijven... ok dus,even speculeren : minder dan 80cc en na '72...hmmmm :-)) ik ga zaterdag er nog 2 halen in Nederland :-)))) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 schweinerei oder ? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 20 augustus 2010 Delen Geplaatst: 20 augustus 2010 Is inderdaad kopietjes (of moeten het de originelen zijn?) opsturen naar DIV voor PVG nummer... Een paar maanden geleden waren de wachttijden wel opgelopen tot ongeveer 5 maanden, weet niet hoe dat nu zit... Ik heb toen ter alternatief mijn (duitse) scooter aangeboden bij Piaggio in Nederland en aldaar dezelfde dag na inspectie mn Belgische GVA (tegen betaling) meegekregen... Mvg, Bardi Link naar reactie
blen Geplaatst: 20 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2010 ok dus,even speculeren : minder dan 80cc en na '72...hmmmm :-)) Nein Domi... mehr dan 80cc! Link naar reactie
Domi Geplaatst: 20 augustus 2010 Delen Geplaatst: 20 augustus 2010 nein,nein,nein,nein,nein Joene!!!! nicht im unseren club!!! :-))) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 augustus 2010 Delen Geplaatst: 20 augustus 2010 treihoendert tann ??? ;-) Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 20 augustus 2010 Delen Geplaatst: 20 augustus 2010 hoeveel kostte dat ? Link naar reactie
@thlon Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 En wat heeft je dat gekost? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.