Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta J 50 De Luxe


JJP

Aanbevolen berichten

Een vriend vroeg of ik even naar zijn J50 wilde kijken omdat deze niet meer aansloeg nadat hij er mee bezig was geweest. Nu sleutel ik al jaren aan smallframe Vespa's, en is dit de eerste keer dat ik met een Lambretta bezig ben. Dus veel zaken zijn nieuw, vandaar de vele vragen. Hopenlijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Als eerste de standaard zaken nagelopen zoals vonk, benzine, sluiting etc.

Nu heb ik de volgende zaken aangetroffen:

Een nieuwe 75CC Casa Lambretta Parma kitje, waar een dubbele voetpakking en een driedubbele koppakking gemonteerd zat. Mijn vermoeden is dat er slechts een voetpakking op hoort en een koppakking?

Ook de bougie was niet de juiste, daar het een was met een korte schacht en dus niet ver genoeg reikt om het gasmengsel te ontsteken.

Behalve het nieuwe kitje is er niets aangepast. Dus ben ik benieuwd wat er moet worden gedaan om hier goed mee te rijden. Alleen sproeiers aanpassen of ook een andere carb (zit nu een 18-12 op)?.

Moet ook de koppeling worden aangepast?

En hoe zit het met de overbrenging?

Als ik het goed heb zit er nu een 2-plaats koppeling in, is het aan te raden er een 3 plaats in te doen om slippen tegen te gaan?

Op welke website kan ik het best kijken voor Lambretta onderdelen?

Alvast bedankt.

Jeroen

Link naar reactie

Klopt, ik heb een pakkingset, olie, contactpunt en platen set gevonden.

Weet jij toevallig of ik deze:

http://www.scooter-center.com:80/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621641209296&target=productdetail&category1=C&category2=CAT

of deze nodig heb?:

http://www.scooter-center.com:80/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621641209808&target=productdetail&category1=C&category2=CAT

De eerste is alleen een set van 3 koppelingsplaten, de tweede is een complete set met ook de stalen platen en veren.

Ik gok op de tweede, daar een J50 De Luxe een twee plaats koppeling heeft en ik nu naar een 3 plaats wil ivm een zwaardere cilinder.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...