bv Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 dankzij dit prachtig magnifiek super forum , heb ik vernomen dat ze de px weer gaan uitbrengen. zelf was ik van plan ne gts te kopen, maar dieje px'kes zijn toch wel meer nen "echte". Wat zijn de voor en nadelen van zo een handgeschakelde tweetakt? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Plastic vs Classics hoort onder begeleiding van bier besproken te worden. Op het forum krijg je alleen maar hele sterke meningen die tegen elkaar op botsten, als je niet uitkijkt. Dus zoek een club bij jou in de buurt, en ga eens naar een meeting. 1 overweging is alvast dat die PX pas in oktober voorgesteld wordt op een beurs, dus pas volgend jaar ergens te koop zal zijn. Link naar reactie
frankgoes Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 hoi heb me een in augustus een 'echte' p125x aangeschaft van 1980. Grapje ze zijn natuurlijk allemaal echt. Ik speelde al lang met het idee om een Vespa aan te schaffen en heb dan maar dadelijk een oldie aangeschaft met alle voor en nadelen. Tja op een moderne scooter is het starten en rijden maar en met een oldie is het alles zelf doen en overal aan denken. Die nieuwe PX zal die ... oldie (nadelen) opletten wat ik zeg want het zijn natuurlijk geen nadelen maar als je al met een nieuwe Vespa gereden heb is het natuurlijk niet zo makkelijk...maar het gaat erom wat je zelf wil. Mijn Mondeo automaat gaat ook veel vlotter dan een handgeschakelde Volgens mij mag 2 takt niet meer geproduceerd worden? Is het niet een hedendaagse PX die aan alle milieu normen moet voldoen. En ook nog handgeschakeld? Moet het toch ook eens gaan lezen. Tja of wachten of ... veel succes Frank Link naar reactie
Quick Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Ze zullen waarschijnlijk maar euro3 norm gemaakt worden en dan nog maar voor efkes denk ik .Dan kunnen ze de prijs flink omhoog drijven omdat het waarschijnlijk een beperkte oplage gaat worden . Dat noemen inspelen op een rage ( kunnen waarschijnlijk niet verkroppen dat lml nu 4takten op de markt heeft gebracht). Als ge ne px wilt kopen kunt ge beter nu ne goeien 2de hands kopen of ne lml(nieuw), want binnenkort zal de prijs van 2de handsse dan ook wel weer omhoog gaan. Link naar reactie
bv Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 kzal mn licht es gaan opsteken bij ne dealer in de buurt (of weten ze zelf nog niet veel)? khad al zoiets opgevangen dat den px niet veel duurder zal worden dan ne lml. paar honderd euro, en da zal de meerprijs zijn van de logo's misschien? en bij ne 2 takt, moet ge dan additieven gebruiken bij het tanken? meende dat ik iets over "sip" of zoiets gelezen had? Link naar reactie
bv Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 kzal mn licht es gaan opsteken bij ne dealer in de buurt (of weten ze zelf nog niet veel)? khad al zoiets opgevangen dat den px niet veel duurder zal worden dan ne lml. paar honderd euro, en da zal de meerprijs zijn van de logo's misschien? en bij ne 2 takt, moet ge dan additieven gebruiken bij het tanken? meende dat ik iets over "sip" of zoiets gelezen had? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 nikste additieven, gewoon 95 of 98 tanken en 2-taktolie (1:50) 2-taktolie bijdoen in je naftbak als je zelf gaat mengen anders gewoon 2-taktolie in oliereservoir Link naar reactie
bv Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 is dat die heerlijke geur dat die 2taktjes vrijgeven? Ik ken verscheiden "moderne " vespa rijders die bij ride outs achter ne oldie willen blijven hangen voor de geur. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 is dat die heerlijke geur dat die 2taktjes vrijgeven? die komt meestal van volsynthetische 2-taktolie Link naar reactie
Quick Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 vespa & goedkoop ????? Ze hebben de zelfde taktiek toegepast toen die beperkte (laatste ) lichting van px 200 uitkwam. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 of op de mod ride-out vorig jaar, van half-synthetische 2t olie en verbrande SAE90... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 ja da moet een heerlijk cocktail geweest zijn Link naar reactie
blen Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 Heb er nog altijd stoflong van... Link naar reactie
Quick Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 @ fajes:al goe dat gij toen achter mij reed Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 is dat die heerlijke geur dat die 2taktjes vrijgeven? Ik ken verscheiden "moderne " vespa rijders die bij ride outs achter ne oldie willen blijven hangen voor de geur. Die zijn dan goed zot !!!! Link naar reactie
bv Geplaatst: 12 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 en wa is nu weer ne sae90??? als ik al die termkes hoor lijkt ne tupperweire (plastieken) vespa makkelijker Link naar reactie
Gette Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 sae90 of iets in die aard zit ook in nen tupperware... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 augustus 2010 Delen Geplaatst: 12 augustus 2010 SAE 90 is motorolie (transmissieolie) voor een Lambretta Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.