Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"Kleinere" mensen op de Vespa.


giger

Aanbevolen berichten

Gisteren eindelijk mijn Vespa gaan halen. Een LX 125cc. Maar ik zat achterop en de vriend reed. Gezellig samen toch zo'n 100km gedaan. Daarna heb ik hem natuurlijk ook uitgetest en net zoals bij mijn moto het geval was, kan ik niet met mijn twee voeten plat op de grond. Met één voet uiteraard wel. Bij de moto is dat eigenlijk niet verantwoord maar wat vinden jullie voor de scooter? Ik ben dus 1m61 (jaja, die ene cm telt) en ik weeg zo'n 50kg. Verantwoord genoeg om toch te rijden (toen ik jonger was had ik zo'n Honda Vision maar ik herinner me net niet meer hoe het toen was... tsss... te lang geleden).

Graag wat ervaringen van de even kleine medemens :-)

Link naar reactie

Als het om cm's gaat: Er zitten nu geloof ik 120/70*10 banden onder. Kijk of je 110/70*10 kunt vinden (Schwalbe heeft Whitewalls in die maat) dan staat je scooter 0.4cm lager :P

Je kunt ook op zoek naar een kortere of verstelbare achterveer; als je die wat stijver zet, wordt je scoot lager.

Link naar reactie

Ik kan dat beamen. Met mijn 158,5cm (wie zegt dat enkel centimeters tellen :-) ) rijd ik toch vlot met een GTV250. Ik kan enkel met mijn tippen aan de grond, of met één voet plat. Enkel uitkijken als je voor optie twee kiest, dat de plaats waar je je voet wil neer planten bv niet in een put is of op een schuin aflopend stukje weg...dan heb je de kans dat je teveel opzij kiepert en misschien je evenwicht verliest.

Link naar reactie

Hoi,

Ik rij op een lml en ben ook maar 1m62 en dit lukt heel goed. Ik ga vanzelf een beetje schuin hangen als ik ergens moet stoppen en kan dan plat op de grond met 1 voet. Nog nooit problemen ondervonden eigenlijk.

greetings

Link naar reactie
@ Fajes: SC Primavera meet&greet, foto van de prijsuitreiking "best plastic" yes yes :-) 'k sta daar gegarandeerd met één voet plat op de grond :-)

ze heeft nog gelijk ook:

20100629152324.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...