toeter Geplaatst: 25 juni 2010 Delen Geplaatst: 25 juni 2010 Sinds mijn laatste onderhoudsbeurd heb ik steeds de indruk dat mijn achterband lek is als ik rij, terwijl dit niet zo is. De bandenspanning is ok. Mijn dochter in haar kinderzitje merkte darstraks op "heey papa, mijn stoeltje staat los", en het stond toch vast. De vespa lijkt soms wat te slingeren. Volgens de dealer is er niks aan de hand. Iemand nog deze ervaring? groetjes, Kris Link naar reactie
lucy van pelt Geplaatst: 26 juni 2010 Delen Geplaatst: 26 juni 2010 Kijk je vering eens na. De standaard vespa vering blijkt op niet veel te trekken en wanneer deze niet meer goed is, wat verbazend snel het geval is, krijg je een slingerend gevoel en wordt het eigenlijk gevaarlijk in de bochten. 't Is maar een suggestie, het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Een vrouw en techniek, gevaarlijke combinatie hé... :-) Link naar reactie
ePit Geplaatst: 26 juni 2010 Delen Geplaatst: 26 juni 2010 @ Kris De achterveren van je Vespa zijn instelbaar op 4 mogelijke standen. Als ze per ongeluk één of beide veren anders ingesteld hebben dan krijg je dit fenomeen. Ik adviseer om ze zeker op de 3e of zelfs op de hoogste preload-stand te zetten als je vaak met 2 rijdt. Zorg er zeker voor dat ze allebei op dezelfde instelling staan, want anders wordt het echt gevaarlijk. De speciale sleutel om de veren in te stellen vind je in je handschoenkastje achter het zwarte klepje . Draag ook handschoenen als je de veren instelt want als je uitschiet... Meer info: http://wiki.modernvespa.com/forum/wiki-proper-way-to-adjust-shock-preload?sid=c538bea5e99b75f357cccacd82995576 Link naar reactie
toeter Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2010 Alvast bedankt voor de tips. Als ik op mijn zadel zit en even sterke op en neer "wip", dan voel i kde vering idd ten einde zitten. Maandag eens proberen te verzetten. Kris Link naar reactie
elcolonel Geplaatst: 30 juni 2010 Delen Geplaatst: 30 juni 2010 zou ook kunnen dat: check of er speling op voorwiel zit, klinkt raar maar kan de oorzaak zijn, als je eens de voorvork goed vastneemt en dan checkken of er speling op voorwiel zit. Link naar reactie
toeter Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 De vering stond in de "zachtste" positie. Vorige week verzet naar de "op een na hardste", en een wereld van verschil. Bedankt voor al jullie reacties! Kris Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.