Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Slechte wegligging gvt125


toeter

Aanbevolen berichten

Sinds mijn laatste onderhoudsbeurd heb ik steeds de indruk dat mijn achterband lek is als ik rij, terwijl dit niet zo is. De bandenspanning is ok. Mijn dochter in haar kinderzitje merkte darstraks op "heey papa, mijn stoeltje staat los", en het stond toch vast. De vespa lijkt soms wat te slingeren. Volgens de dealer is er niks aan de hand.

Iemand nog deze ervaring?

groetjes,

Kris

Link naar reactie

Kijk je vering eens na. De standaard vespa vering blijkt op niet veel te trekken en wanneer deze niet meer goed is, wat verbazend snel het geval is, krijg je een slingerend gevoel en wordt het eigenlijk gevaarlijk in de bochten.

't Is maar een suggestie, het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Een vrouw en techniek, gevaarlijke combinatie hé... :-)

Link naar reactie

@ Kris

De achterveren van je Vespa zijn instelbaar op 4 mogelijke standen. Als ze per ongeluk één of beide veren anders ingesteld hebben dan krijg je dit fenomeen. Ik adviseer om ze zeker op de 3e of zelfs op de hoogste preload-stand te zetten als je vaak met 2 rijdt. Zorg er zeker voor dat ze allebei op dezelfde instelling staan, want anders wordt het echt gevaarlijk.

De speciale sleutel om de veren in te stellen vind je in je handschoenkastje achter het zwarte klepje ;). Draag ook handschoenen als je de veren instelt want als je uitschiet...

Meer info: http://wiki.modernvespa.com/forum/wiki-proper-way-to-adjust-shock-preload?sid=c538bea5e99b75f357cccacd82995576

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...