Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Te heet!dr 177


TheoFlitserVeloce

Aanbevolen berichten

In de week had ik voor dat ik mijne ts met 177 dr en 24si eens volledig opengooide maar had haar blijkbaar te heet gereden en toen ik vertraagde liep ie vast.

Blokkeerde mijn achterwiel en moest ik halsbrekende toeren uithalen om ni tegen de grond te gaan , een geluk dat ik haar kon houden. Eens stilgekomen probeerde ik opnieuw te starten, zij startte maar viel bijna onmiddellijk terug stil. Vervolgend mijn rit te voet probeerde ik het na 15 minuten opnieuw en zij startte. Heel rustig terug naar huis gereden. Nu de vraag moet ik mijn cylinder afhalen om te controleren, ondervind geen mankementen . Maar heb toch zoiets van, is er misschien niks kapot binnenin. Wat zouden jullie doen? Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam is een goeie scheut olie bijdoen. Khad voor de eerste keer eens 3% genomen, normaal 4% olie. Welke zijn jullie ervaringen hiermee? Zit te denken om over te schakelen naar pinasco omwille van een betere warmteoverdracht.

Link naar reactie

T'zou inderdaad kunen? DAt hij gerodeerd is?

Link naar reactie

als je de primaire overbrenging van een px 125 niet verandert in die van bv een 200 cc, dan is uw gemiddeld toerental te hoog als je +/- 100/110 rijdt met alle gevolgen vandien, afgezien daarvan heeft het GEEN enkel voordeel van op 4% te rijden daar kan zij ook van vastlopen of "plakken" omdat de viscositeit (stroomsnelheid) van uw brandstof dan vermindert en bij gevolg minder "smeert" en stroperiger wordt !

Bericht bewerkt (23.10.2005 | 21:24)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...