TheoFlitserVeloce Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 In de week had ik voor dat ik mijne ts met 177 dr en 24si eens volledig opengooide maar had haar blijkbaar te heet gereden en toen ik vertraagde liep ie vast. Blokkeerde mijn achterwiel en moest ik halsbrekende toeren uithalen om ni tegen de grond te gaan , een geluk dat ik haar kon houden. Eens stilgekomen probeerde ik opnieuw te starten, zij startte maar viel bijna onmiddellijk terug stil. Vervolgend mijn rit te voet probeerde ik het na 15 minuten opnieuw en zij startte. Heel rustig terug naar huis gereden. Nu de vraag moet ik mijn cylinder afhalen om te controleren, ondervind geen mankementen . Maar heb toch zoiets van, is er misschien niks kapot binnenin. Wat zouden jullie doen? Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam is een goeie scheut olie bijdoen. Khad voor de eerste keer eens 3% genomen, normaal 4% olie. Welke zijn jullie ervaringen hiermee? Zit te denken om over te schakelen naar pinasco omwille van een betere warmteoverdracht. Link naar reactie
houba001 Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 Schade zal er allicht wel zijn minimum krassen op piston en/of cylinder... Als dat voorvalt direkt koppeling intrekken ; dan moet je geen halsbrekende toeren uithalen ! Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 die cilinders hoeven geen 3%olie laat staan 4%. Ofwel staat je ontsteking nie correct ofwel staat je mensel te arm.Want uiteindelijk dient je mengsel een groot deel om je cilinder af te koel, maar dat zal je wel allemaal weten zekers?! Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 met welke sproeiers rij je ? Link naar reactie
TheoFlitserVeloce Geplaatst: 22 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 160 be3 116 Link naar reactie
stanman Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 En hoeveel km had je met die kit toen je die eens volledig opengooide? Link naar reactie
TheoFlitserVeloce Geplaatst: 22 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 Die kit stond op mijn ts. Weet ik niet hoeveel kilometer die al heeft. Moet er wel bij zeggen dat ie stilgestaan had van 98. En zelf denk ik dat ik er al een 100km mee gedaan heb. En op t moment van vastlopen was ik ongeveer een kwartierke aan t rijden; Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 volgens jan classic is een vespa vrouwelijk, vandaar dat uwe vespa "te heet" staat zeker, allé salu! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 22 oktober 2005 Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 Is die al wel gerodeerd Link naar reactie
TheoFlitserVeloce Geplaatst: 23 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2005 Eerlijk gezegd kzou t ni weten, maar ik ga hem voor alle zekerheid toch eens afhalen. Want toen ik hem kocht stond de ontsteking niet juist. Zou inderdaad kunnen dat ie niet gerodeerd is ! ;-) Bericht bewerkt (23.10.2005 | 13:02) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 23 oktober 2005 Delen Geplaatst: 23 oktober 2005 T'zou inderdaad kunen? DAt hij gerodeerd is? Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 23 oktober 2005 Delen Geplaatst: 23 oktober 2005 als je de primaire overbrenging van een px 125 niet verandert in die van bv een 200 cc, dan is uw gemiddeld toerental te hoog als je +/- 100/110 rijdt met alle gevolgen vandien, afgezien daarvan heeft het GEEN enkel voordeel van op 4% te rijden daar kan zij ook van vastlopen of "plakken" omdat de viscositeit (stroomsnelheid) van uw brandstof dan vermindert en bij gevolg minder "smeert" en stroperiger wordt ! Bericht bewerkt (23.10.2005 | 21:24) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 oktober 2005 Delen Geplaatst: 23 oktober 2005 Dat van die overbrenging is mischien zo nog geen slecht gedacht. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 23 oktober 2005 Delen Geplaatst: 23 oktober 2005 Nie geloven??? da verhaaltje da je vertelt van die olie is hier al een keer verteld geweest ,maar soit... ... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.