Ga naar inhoud
Vespaforum.be

over de bergen met de Vespa?


ruud

Aanbevolen berichten

Heb een vraagje;

Bezit een 250GTS en onlangs in Frankrijk reed ik een nogal steile en lange helling af.

Aangezien mijn Vespa een variomatic is zonder versnellingen kon ik geen gebruik maken van de motorrem.

Het resultaat was dat mijn tweewieler al langer hoe sneller naar beneden begon te bollen zonder dat iets wat te vergelijken is met een motorrem in werking trad. Remmen was blijkbaar de enige optie. Nu heb ik deze zomer een tripje Italiƫ gepland waarbij ik over de Simplonpas wil rijden (met duozit en bagage) maar ik stel me vragen bij onze veiligheid aangezien het afrijden van de simplon (ong.2000 m. hoog) behoorlijke steile stukken heeft. Bestaat er dan geen automatisch in werking tredend afremmechanisme op mijn model? Als remmen de enige oplossing is terwijl wij met z'n twee een steile lange helling afrijden vrees ik dat de remblokjes serieus overbelast gaan raken.

Link naar reactie

Afremmen op de motor met een Gts gaat zeker en vast. Je mag alleen de gashendel niet lossen en hem laten freewheelen. Nu en dan lichtjes gas geven doet de scoot op de motor afremmen.Verleden wek nog uitgetest in de Ardennen, en verleden jaar op tot op 3900 m hoogte.

Link naar reactie

mmm raar, mijn 125 super ie remt enorm op de motor, op horizontale stukken aan kruispunten bv. moet ik alleen de rem gebruiken om tot stilstand te komen(tenzij je gas blijft geven tot de laatste meter).

bergaf remt hij ook mooi af, niet zo hard maar je ziet de teller toch goed naar beneden gaan...

ik heb al verschillende scooters gehad en de GTS is degene die het meest hard op de motor remt, nu ik erbij stilsta remden die anderen bijna helemaal niet op de motor :-o

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...