rockit Geplaatst: 20 oktober 2005 Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 Hi mr mortelcamion (MisterT) Kwou het je via mail sturen maar deze staat nie in je profiel dus zet ik het hier maar even. Volgens het instructieboekje zou er een Champion N2C (lees 'int tweecee') of een Bosch W3CC in de T5 motor moeten. Iemand een idee hoe het zo komen dat mijn T5 aan een topsnelheid van plus minus 105 8200 toeren draait in vergelijking van de T5 van MisterT die er 6500 draait aan dezelfde topsnelheid?? Kan dat aan de bougie liggen?? Iemand een idee?? Bericht bewerkt (20.10.2005 | 09:57) Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 20 oktober 2005 Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 W3CC of NGK B9ES is een juiste bougie. Wat is je setup? 8200 toeren is nl. wel erg veel. Misschien stiekum een Malossicilinder erop met orgineel 20-tands koppeling? Of had je gewoon stormwind mee in een tunnel? Link naar reactie
rockit Geplaatst: 20 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 Wel nee ik heb een standaard T5 met gewone koppeling, dus 6500 toeren is de normale gang van zaken aan topsnelheid? Hoe komt het dan dan die van mij zoveel toeren maakt, kan dat nadelig zijn of wilt het zeggen dat er ergens iets verkeerd is met me motor? Versleten koppeling?? Alvast merci voor het snelle antwoord Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 20 oktober 2005 Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 Of je hebt een super goed blok. (Mijn orginele T5 draait tussen de 7200 en 7600 toeren op de snelweg afhankelijk van de wind.) Of je hebt inderdaad versleten koppelingsplaten. Lastig om zo te zeggen vanachter de PC. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 20 oktober 2005 Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 't kan ook gewoon zijn dat uw of da ander meterke ni klopt, als ik met mijn T5 naast die van ne maat rijdt die een digitaal tellerke heeft terwijl ik een analoog maak ik ook steeds meer toeren dan hem, terwijl ik 70 rijdt en hij 90 op zijn kilometerteller en we toch even snel gaan. kilometertellers en toerentellers van T5/GS 200 zijn dus niet al te betrouwbaar Link naar reactie
rockit Geplaatst: 20 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 Wat de koppeling betreft is tie volgens mij nie volledig op, trekt nie als ik hem bv in eerste zet, wat ik wel soms heb vooral als de motor nog nie warmgereden is dattie nie blijft draaien in ralenti, zowel in neutraal als in vitesse, kan wel nog mooi versmijten van vitessen...aan welke zaken kun je herkennen dat de koppeling op is?? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 20 oktober 2005 Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 aan de koppeling zelf (en volgens wat ik lees is die ofwel op ofwel is er iets niet juist met u koppelingskabel (vb te strak gespannen) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.