Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kostprijs/Garage onderhoud Vespa GTS 125


JoelPX125

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben wat aan het rondkijken in de buurt van Zaventem, of eigenlijk tussen Zaventem en Leuven naar een deftige onderhoudsplaats om mijn GTS 125 binnen te brengen voor onderhoud. Ik heb hem tweedehands gekocht en komt origineel van Halle maar dat is wat te ver. Liefst een garage waar je hem de avond voordien kan binnenbrengen en de avond nadien kan gaan halen. (voor een gewoon onderhoud of vervangen van kleine onderdelen).

Anderzijds... wat is zowat de kostprijs van een onderhoud? En wat is zowat de kostprijs van het vervangen van bijvoorbeeld de achterband (inclussief band dan)?

Thanks!

Joël

Link naar reactie

Hangt er vooral vanaf hoeveel werk er aan is. Maw hoe sneller de dealer werkt en hoe goedkoper zijn uurprijs, hoe minder je betaalt dus... Prijs van onderdelen kun je vooraf weten. Ik heb overlaatst nogal veel betaald voor een groot onderhoud, nieuwe achterband, testrit, afstelling,... De dealer moest mijn vespa grondig analyseren want het was de eerste keer dat ik bij hem ging. Dus nogal wat uren in de factuurprijs. Ik heb er geen probleem mee want hij heeft zeker geen slechte reputatie en de vespa rijdt nu stukken beter dus 't was echt wel nodig. Had hem ook 2de hands gekocht en hij was waarschijnlijk in 2 jaar niet onderhouden geweest. (te weinig km's) Dus ik zou je aanraden beter een goeie dealer te zoeken dan persé een goedkope. Dan ga je automatisch tevreden zijn. Of je onderhoud nu 10€ meer of minder kost dan ergens anders doet er dan niet veel meer toe. Een goeie die veel werk heeft, heeft er geen baat bij teveel uren te maken en aan te rekenen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...