Ga naar inhoud
Vespaforum.be

simonini uitlaat vraagje


-Kristof-

Aanbevolen berichten

ey heb een vraagje ,

heb sinds deze week een simonini voor men p125x van 1981...

wie van jullie heeft er ook zulk uitlaatje en hoe is deze vanonder bij jullie vastgemaakt , iemand pics ?

want nu komt de uitlaat nog tegen de achterband , omwille van dat de bout er nog niet inzit aan het chassis...

maar worden hier spacers gebruikt of volledig tegen het bestemde deel draaien... moeilijke uitleg maar mischien snapt iemand van jullie het wel...

kristof :)

Link naar reactie

die Simonini's vereisen een beetje dremelwerk. je moet het gat waar de bout doorgaat een beetje groter maken (van het blok weg) dan kan hij een wat opschuiven en past hij ook beter aan op je cylinder.

Link naar reactie

dus het gat wat uitfrezen richting van reserveband , gebruik je dan nog soort spacer of dergelijk , of gewoon lange bout met rondel en zo vast draaien , als je me snapt ...

want als je die meer naar lanks hangt door het dremelen , gaat deze dan niet zeker raken aan achterband ?

gtjs

Link naar reactie

ja, richting reserve band (als je achter de scoot, staat naar links) dan kun je de pijp een beetje naar rechts brengen, van je band weg.

Link naar reactie

voila simonini steekt er eindlijk onder , mits het nodige gepruts en de nodige aanpassingskes...

hem maakt wel pak meer lawaai dan men sito plusje... :)

is de afstelling van ontsteking en carbu van mijn sito eigenlijk ook ok voor de simonini , of moet deze worden aangepast..

( nog klein vraagje : als ik op de vespa zit , hangt de uitlaat perfect , maar wanneer deze op poot staan komt deze half cm van de achterband , kan dit geen kwaad als ik hem stilleg met warme uitlaat... omdat er dan geen koeling enz is he, of kan mijn band er wel tegen :) )

Link naar reactie

@ fajes = komt er idd niet tegen nu :) en als je erop zit komt hij zeer goed uit... heeft wel even geduurd ze :) maja dat hoort erbij natuurlijk...

moet ik eigenlijk voor deze uitlaat ontsteking ofzo aanpassen , of is deze ok zoals ze staat voor de sitoplus ?

@ gunter = ja eerste gehoor en testritje :) maakte ze toch wel iets meer lawaai als men sitoplus... en uitlaat fit niet ofzo want heb het getest als hem draait en iets ervoor te houden.. , heb er nu nog wel niet ver mee gereden , just 2 km van men garage naar huis dus ... weet nog niet veel van de uitlaat en of ik er content mee ben :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...