Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wachten tijdens een onderhoudsbeurt


NielsR

Aanbevolen berichten

Ok, mijn eerste 1000 km zitten er bijna op, dus de eerste onderhoudsbeurt komt eraan.

Ik ga ervan uit dat deze niet zo veel voeten in de aarde heeft en ik vroeg me af of er mensen zijn die hun Vespa binnen doen en gewoon even wachten terwijl de mechanieker een onderhoudsbeurt geeft. (Een beetje zoals bij verschillende autogarages...)

Het is voor mij een heel geregel om mijn Vespa bij dealer af te zetten en dan of thuis of op het werk te raken.

Groeten,

Niels R.

Link naar reactie

Ik denk dat het niet handig is om aan te werken als haar uitlaat "heet" staat ... ik heb de indruk dat ze aan de mijn niet dadelijk beginnen als ik ze binnen doen ...

ik besprak met m'n dealer (bij de verkoop) om me steeds een vervang-scoot mee te geven tijdens de onderhoudsbeurten ... en dat doet ie zoals afgesproken !!! Over service gesproken hé !!

Link naar reactie

ik heb gewoon gewacht(kan ook niet zonder vespa vanwege idem redenen), was een klein uurtje werk en dat met een kokende motor(pas 35km gereden).

laat anders ook eens weten wat ze bij uw onderhoud hebben gedaan als je wilt, ben eens beniewd op welke verschillende manieren de garages onderling hun onderhoud uitvoeren.

bij mij hebben ze alles vervangen behalve het luchtfilter, de gewichtjes in de vario en de riem...

Link naar reactie

jep volgens mij ook totaal onnodig maar het kan nooit kwaad, het zou me zelfs niet eens verwonderen dat ze helemaal niks vervangen hebben maar toch aangerekend...

maar dat boeit me geen fl*kker, ik doe dit puur voor de garantie voor in het geval er eens iets ernstigs aan de motor komt zodat piaggio zich niet kan terug trekken omdat mijn onderhoudsboekje niet is ingevult of volgens hun slecht is gedaan.

ik ga op onderhoud zolang mijn garantie telt van het moment die voorbij is doe ik het zelf(heb ik bij mijn vorige scoots ook altijd gedaan).

@ GETTE : LOL !! :-P

Link naar reactie

@Dommel: Een vervangscooter is inderdaad wel een leuke geste, zelfs al zou ik ervoor moeten betalen. Ik vrees echter dat de dealer waar ik m'n Vespa heb gekocht niet echt iets heeft staan (hij had zelfs geen testexemplaar).

@De rest: Een 1000 km beurt is normaal gewoon een checkup waarbij ze alle olie vervangen en de scooter nakijken. Ik zou enkel willen dat ze mijn gashendel iets "korter" afstellen. De "neutrale" zone in het begin is me net iets te groot en ik sleep bij wijze van spreke met m'n elleboog over de asfalt als ik vol gas geef.

Ik ben niet echt overtuigd van "mijn" dealer, maar het was de enige in de buurt die me snel een LX kon leveren (model uit de showroom). Ik ben dan ook aan kijken naar een andere zaak die mijn Vespa in onderhoud zou willen.

Als er mensen uit de regio Mechelen een Vespa "garage" kunnen aanraden, dan ben ik één en al oor. Zeker als ie ook nog een vervangscooter kan regelen :)

Niels

Link naar reactie

haha, das het voordeel om met een oldie te rijden: afspraakje maken bij Classicscooter Beersel en terwijl Mike aan je lambretta werkt, genieten van een heerlijke Geuze in de bar, wa muziek beluisteren, a wa winkelen, enfin genoeg om je even bezig te houden :-))

Link naar reactie

Bij het eerste onderhoud op 1000km vna mijn GTS250,werd de olie en oliefilter NIET vervangen door mijn dealer,dat is volgens hem niet nodig,alhoewel in instruktieboekje staat dat moet vervangen worden,zegt hij dat eerste olie speciaal is om te roderen,dus laten zitten en vervangen op 3000km bij volgende onderhoudsbeurt.Alle vitale punten werden grondig gekontroleerd,bouten en moeren gekontroleerd en waar nodig aangespannen,filter gereinigd,bandenspanning gekontroleerd,remmen,lichten,bedieningsknoppen,alles werd gekontroleerd en ok.Alles samen dik halfuurtje en tevreden weer naar huis.

Link naar reactie

Ik heb ondertussen een afspraak bij Corbeels in Leuven voor volgende week. Hij wist mij wel te zeggen dat de olie (+ filter) wordt vervangen (wat mij ook logisch lijkt). Die eerste olie is niet anders dan andere olie, hoor.

Niels R.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...