lieve Geplaatst: 17 oktober 2005 Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 Als ik mijn PX 125E in 1ste vitesse zet en de koppeling ingedrukt hou - klaar om te vertrekken - 'trekt' hij toch nog altijd een beetje door: ik moet em echt tegenhouden of hij blijft doorbollen. BOvendien valt hij ook nogal rap stil in die positie. En is hem van 1ste in neutraal zetten echt een sleurwerk geworden: gaat helemaal niet soepel. Iemand enige tips wat ik hier zelf aan kan doen? ik ben echt nog Vespa-leek - dus de uitleg mag in dummy-termen zijn bedankt, Lieve Link naar reactie
stanman Geplaatst: 17 oktober 2005 Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 koppelingskabel een beetje meer aanspannen. btw je koppelings kabel zit bevestigd aan dat el vormig armpje onder je blok met en regelschroef, regelschroef tegen de wijzerzin draaien is de koppeling aanspannen daarna de tegenmoet vast draaien tegen het armpje. Niet teveel aanspannen je kopelingshendel moet je +/- 1 cm kunnen in knijpen alvorens echte spanning te voelen. Het zou ook kunnen dat je koppeling versleten is. Bericht bewerkt (17.10.2005 | 13:12) Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 17 oktober 2005 Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 Verglijkbaar probleem: als ik enkele kilometer vol gas blijf rijden, durft de motor in hoge toeren blijven hangen als ik m'n koppeling intrek. Als ik hem weer los, wordt alles weer normaal. Van mijn px125 heb ik ook probleem dat van 2de naar 1ste heel stroef gaat, neutraal lukt prima. Ook kabel losser laten zetten? En ga ik dan niet tussen de vitessen uitkomen (wat me nu ookal gebeurd is)? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 17 oktober 2005 Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 @ hayes, hoge toeren kan vb slechte afstelling zijn van de carbu, of te weinig benzine, of schuif die soms blijft haperen maar door de triling toch los komt. Schakelprobleem heeft 9/10 te maken met slechte regeling van de versnellingskabels die te fel gespannen staan. Tussen de versnellingen terecht komen kan al eens voorvallen en zou daar niet teveel over nadenken, als het heel regelmatig gebeurd kan het zijn de het kruis versleten is maar dat lijkt me vlug voor een vesp van 2005 terugschakelen van 2de naar eerste is niet aan te raden, zo ontwikkel je veel te veel kracht op de tandwielen.Tot 2de terugschakelen is normaal gezien voldoende Bericht bewerkt (17.10.2005 | 13:21) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 17 oktober 2005 Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 het is em bij jullie beiden in de kabeltjes te doen denk ik grtz sidvespa Link naar reactie
lieve Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Idd: gisteren kabeltje aangespannen en hij spint weer als tevoren! Bedankt vr de info! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.