Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX blijft 'trekken' ook met ingedrukte ambriage


lieve

Aanbevolen berichten

Als ik mijn PX 125E in 1ste vitesse zet en de koppeling ingedrukt hou - klaar om te vertrekken - 'trekt' hij toch nog altijd een beetje door: ik moet em echt tegenhouden of hij blijft doorbollen.

BOvendien valt hij ook nogal rap stil in die positie.

En is hem van 1ste in neutraal zetten echt een sleurwerk geworden: gaat helemaal niet soepel.

Iemand enige tips wat ik hier zelf aan kan doen?

ik ben echt nog Vespa-leek - dus de uitleg mag in dummy-termen zijn ;)

bedankt,

Lieve

Link naar reactie

koppelingskabel een beetje meer aanspannen.

btw je koppelings kabel zit bevestigd aan dat el vormig armpje onder je blok met en regelschroef, regelschroef tegen de wijzerzin draaien is de koppeling aanspannen daarna de tegenmoet vast draaien tegen het armpje.

Niet teveel aanspannen je kopelingshendel moet je +/- 1 cm kunnen in knijpen alvorens echte spanning te voelen.

Het zou ook kunnen dat je koppeling versleten is.

Bericht bewerkt (17.10.2005 | 13:12)

Link naar reactie

Verglijkbaar probleem:

als ik enkele kilometer vol gas blijf rijden, durft de motor in hoge toeren blijven hangen als ik m'n koppeling intrek. Als ik hem weer los, wordt alles weer normaal.

Van mijn px125 heb ik ook probleem dat van 2de naar 1ste heel stroef gaat, neutraal lukt prima. Ook kabel losser laten zetten? En ga ik dan niet tussen de vitessen uitkomen (wat me nu ookal gebeurd is)?

Link naar reactie

@ hayes, hoge toeren kan vb slechte afstelling zijn van de carbu, of te weinig benzine, of schuif die soms blijft haperen maar door de triling toch los komt.

Schakelprobleem heeft 9/10 te maken met slechte regeling van de versnellingskabels die te fel gespannen staan.

Tussen de versnellingen terecht komen kan al eens voorvallen en zou daar niet teveel over nadenken, als het heel regelmatig gebeurd kan het zijn de het kruis versleten is maar dat lijkt me vlug voor een vesp van 2005

terugschakelen van 2de naar eerste is niet aan te raden, zo ontwikkel je veel te veel kracht op de tandwielen.Tot 2de terugschakelen is normaal gezien voldoende

Bericht bewerkt (17.10.2005 | 13:21)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...