Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px125e '82 motor stopt niet na afzetten met sleutel


kadé

Aanbevolen berichten

zoals het onderwerp zegt valt de motor van m'n px niet stil zelfs nadat ik de sleutel al uit het contact genomen heb

zet dan de benzinekraan toe en dan duurt het nog een paar minuutjes eer die stopt

wat kan de oorzaak zijn ? en - belangrijker - hoe kan ik dat verhelpen?

alvast merci

K

Link naar reactie

De aansluitingen aan het contactslot zullen wel losgekomen zijn in het stuur.

Achteraan, op de CDI komen 4 draadjes binnen. Meet de weerstand eens tussen groen en het chassis. Die moet 0 ohm zijn als het contact uit staat, en groot zijn als het contact aan staat.

Je kan ook eens proberen of je de motor kan stilleggen door dat groene draadje direct te verbinden met de grond. Dan weet je dat het niet in de onsteking zit.

Link naar reactie

Idd. Haal je stuurkap eraf. Kijk naar de aansluitingen van je contact. Daar moeten 2 draden opzitten, normaal een groene en een zwarte. Als ik het me goed herinner moet de zwarte van boven en de groene rechts...

Als je wil, ik heb foto's van mijn px uit 83 en een electrisch schema.

K

Link naar reactie

Ik bedoelde eigenlijk zwart en groen onderling omdraaien, maakt geen verschil uit. Wat jij beschrijft krijg je als je de onstekingsdraden aansluit op de batterijcontacten (bredere pennetjes bij mij).

Je kan de juiste pennetjes ook vinden door die twee te nemen die kortgesloten staan wanneer de sleutel op uit staat (links).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...