Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ingevoerde Duitse px200


Aanbevolen berichten

Ik heb een px200 uit '93 gekocht, de vespa werd ingevoerd uit Duitsland en werd al ingeschreven in België in 2008(roze kaart). De huidige eigenaar was niet in bezit v/h gelijkvormigheidsattest, hij had het niet gekregen van de persoon die de vespa liet inschrijven. Voor hem was dit geen probleem want hij heeft de vespa niet terug laten inschrijven, ging hem verder in orde zetten maar wegens tijdsgebrek verkocht. Ik ga de vespa deze winter in orde zetten en laten inschrijven. De weg om een kopie van een GVA te krijgen ken ik, maar ga ik via een Belgische dealer een kopie kunnen krijgen ?

Link naar reactie

Als ik u was zou ik dat via de DIV doen. Voor het afleveren van een gelijkvormigheidsattest zijn ze buitengewoon efficient. Hieronder een samenvatting van hun richtlijnen om een GVA te bekomen:

Concreet dient het volgende per voertuig te worden afgegeven:

- Een goede kopie (recto, verso) van het inschrijvingsbewijs.

- Een storting van € 65 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)

- Eventueel een bewijs van betaling

De documenten dienen verstuurd naar:

F.O.D. Mobiliteit en Vervoer

“City Atrium”

2e Verdiep lokaal 2A06

T.a.v.: “T. VAN DEN PLAS ”

Vooruitgangstraat 56

1210 Brussel

Je kan hen ook mailen op Homologation.Vehicles@mobilit.fgov.be . Ik had mijn attest binnen de week, en volgens mij is het ook goedkoper (of toch niet veel duurder) dan via de dealer.

Ik heb een word bestandje gekregen met de juiste uitleg. Misschien kunnen we dat hier ergens onder een sticky posten, maar ik weet niet hoe.

Bart

Link naar reactie

Ik begrijp iets niet goed, je hebt reeds de roze kaart?

Dan moet er toch ooit een gelijkvormigheidsattest geweest zijn, anders begrijp ik niet hoe

deze ingeschreven geraakt is

Kun je hier niet gewoon een duplicaat aanvragen zonder die 65e uro te betalen?

Hier staat ook ergens een post waarin vermeld wordt dat Thiery VDP niet meer bevoegd is voor deze diensten.

Link naar reactie

Ja, de roze kaart heb ik meegekregen van de verkoper. Wat de inschrijving betreft gaat dat geen problemen geven, maar ik vraag me af of Piaggio België een kopie van een GVA gaat afleveren voor een ingevoerde Duitse vespa. Ik ga eerst de persoon is contacteren wiens naam op de roze kaart staat, we zien wel.

Link naar reactie

IMPORTPROCEDURE DOOR CONSUMENTEN (Piaggio document)

Er kunnen zich 4 verschillende gevallen voordoen :

1. Betreft een scooter uit de jaren’50 of beginjaren ’60

De homologatieprocedure met gelijkvormigheidsattesten was destijds nog niet in voege.

Piaggio Benelux kan slechts een verklaring van het bouwjaar opmaken.

Deze verklaring is aan te vragen bij een Belgische PIAGGIO dealer.

2. Betreft een nationaal gekeurde scooter (vanaf midden jaren’60) en Piaggio Benelux bezit

een Belgische homologatie

Scooters werden tijdens deze periode nationaal gekeurd. Nationale keuringen

kunnen per land afwijkend zijn. Piaggio Benelux zal slechts officiële

documenten afleveren bij goedkeuring van het voertuig in Oosterhout (NL)

Keuringen gebeuren op afspraak en kosten 150 euro (cash)

Het originele inschrijvingsbewijs van het buitenland, het aankoopbewijs en het

roze formulier verkregen bij de douane moet getoond kunnen worden

3. Betreft een nationaal gekeurde scooter (vanaf midden jaren’60) en Piaggio Benelux bezit

géén Belgische homologatie

Piaggio Benelux kan géén enkel officieel document afleveren

4. Betreft een Europees gehomologeerde scooter (recente scooters)

Scooters hebben een Europese keuring die geldig is in de Europese unie.

De consument doet op basis van zijn documenten van het buitenland zijn aanvraag

om Belgische papieren te bekomen bij een Belgische PIAGGIO dealer.

Vragen i.v.m. een specifiek framenummer mogen per mail verstuurd

worden naar import@piaggio.be

Samengevat: ik denk dat puntje 2 of 3 voor u van toepassing is. Ofwel gaat het u 150 euro kosten en een hoop gedoe (scooter naar Holland om te laten keuren), ofwel kunnen ze helemaal niks afleveren. Dus hou het simpel van vraag het GVA aan bij FOD Mobiliteitn (misschien dat er daar nu iemand anders op den bureau zit, maar dat email adres / telefoonnummer zal nog wel van toepassing zijn.

Als iemand geinteresseerd is in dit documentje: mail maar.

Bart

Link naar reactie

Beste, eerst en vooral moet je attest van verlies van het GVA gaan halen bij de politie. daarna vraag je een duplicaat aan bij diens mobiliteit, en dit is gratis!!!!!! Dit is het rechtstreeks nummer van de persoon die zich nu bezig houdt met de GVA's: 02/77 35 79. Vraag hem persoonlijk wat je moet doen om het duplicaat van GVA te ontvangen.

@ Bartolino: de hierboven beschreven procedure doet hier niets ter zake. Steppa heeft een belgische vespa in handen. Hij is enkel het GVA verloren. Piaggio heeft niets te zien met een GVA die afgeleverd is door FOD Mobiliteit.

Link naar reactie

@vespadiverso: ik denk dat we allebei hetzelfde willen zeggen

Hij kan best bij FOD Mobiliteit ten rade gaat voor zijn GVA. Maar Steppa wou weten wat hij moet doen als hij via de invoerder een GVA wil aanvragen. Dat is alleen maar mogelijk als dat exacte type motor een Belgisch PVG nummer heeft, en de kans is reeel dat dat niet het geval is. En dan nog zal Piaggio enkel maar een GVA afleveren na keuring in NL, en dat zal zowiezo duurder zijn dan een NIEUW GVA aan te vragen bij FOD Mobiliteit. Over het feit dat hij een gratis duplicaat van het oud GVA kan krijgen wil ik mij niet uitspreken. Ik wilde er alleen maar op wijzen dat in dit geval het ministerie de snelste, gemakkelijkste en goedkoopste route is.

Bart

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Ik heb de procedure gevolgd beschreven door Bartolino en al na 2 weken bericht dat na betaling van 65€ het duplicaat van het GVA zal toegezonden worden. Beetje info ingewonnen bij FOD Mobiliteit en blijkt dat je hetzelfde bedrag dient te betalen voor een duplicaat als voor een 1e aanvraag. We gaan de Belgische staat dus nog ne keer sponsoren en dan kunnen we volledig in orde de baan op.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...