Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schakelkruis vespa GS 150


Geert_

Aanbevolen berichten

Ik heb het schakelkruis gedemonteerd en zie dat het inderdaad aan vervanging toe is.

Ik had voorheen reeds een schakelkruis voor een GS gekocht, maar stel toch een aantal verschillen vast met datgene dat uit de motoblok komt. Zijn deze twee kruisen onderling verwisselbaar of is het linkse kruis niet voor een GS 150 bestemd?

IMG_0879.jpg

Link naar reactie

is da fijtelijk veel werk zon kruisje vervangen

bij mene maat is da versleten maar geen een van ons 2 durft er aan te beginnen aan zen px

hebt ge daar special gereedschap voor nodig anders is dit echt een winterkluske metde nodige pinten erbij

sorry as deze vraag eerder is gestelt maar ik leer alle dagen bij

mvg

voeze

Link naar reactie

Ik kan zaterdag (in de klaarte) eens kijken, maar ik denk dat ik alleen maar versleten kruiskes liggen heb.

Voor het vervangen van het schakelkruis heb je voldoende aan een sleutelset, een paar schroevendraaiers en wat handigheid. Moeilijk is het niet, maar je moet wel weten waar je moet op letten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

lees gewoon even op www.scooterhelp.com

is echt eenvoudig,

www.vespamaintenance.com is ook ne goeie site. Van Alles wat je motorisch kunt doen, is het kruisken vervangen echt het eenvoudigste. Enkele eraan denken dat het omgekeerde schroefdraad is.

Ik denk dat het moeilijkste eerder de motor eronderuit halen is...

Link naar reactie

bedankt bart

spijtig dat het in engels is want zen nie goe in talen

en als ge het vertaalt int engels via google dan is helemaal nie te lezen

hebt ge geen speciaal gereedschap nodig?

merci en succes met u nieuv aanwinst

voeze

Link naar reactie

ahja, uiteraard...

Ge zult wel uw ontstekingsplaat eraf moeten halen, en dan moet je even opletten dat je zowel op de plaat zelf als op je carter streepjes zet tov elkaar, zodat de graad van je ontstekingsplaat ni veranderd.(normaal staat op px plaat al een standaard tsreepje, maar trek er toch nog maar een op andere plek)

Online zullen ze zeggen dat je eerst je wiel eraf moet halen, maar laat dat er maar op, dan kan je in een later stadium als je het oude kruisje eraf halen met het wiel als tegenkracht...

succes en gewoon aan beginnen, problemen zul je sowieso tegen komen (het is een vespa hé :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...