Geert_ Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 Ik heb het schakelkruis gedemonteerd en zie dat het inderdaad aan vervanging toe is. Ik had voorheen reeds een schakelkruis voor een GS gekocht, maar stel toch een aantal verschillen vast met datgene dat uit de motoblok komt. Zijn deze twee kruisen onderling verwisselbaar of is het linkse kruis niet voor een GS 150 bestemd? Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 Het linkse is volgens mij niet voor een GS bestemd, je hebt die verdikking nodig die je op het rechts kruis ziet om het kruis op het schakelbuisje te kunnen spannen... Groeten, Steve Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 november 2009 Delen Geplaatst: 18 november 2009 Klopt, is niet het juiste schakelkruis. Het oude is idd goed versleten, vernieuwen dus. Groetjes, nero. Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2009 Wie heeft er eentje te koop ? Link naar reactie
voeze Geplaatst: 19 november 2009 Delen Geplaatst: 19 november 2009 is da fijtelijk veel werk zon kruisje vervangen bij mene maat is da versleten maar geen een van ons 2 durft er aan te beginnen aan zen px hebt ge daar special gereedschap voor nodig anders is dit echt een winterkluske metde nodige pinten erbij sorry as deze vraag eerder is gestelt maar ik leer alle dagen bij mvg voeze Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 november 2009 Delen Geplaatst: 19 november 2009 Ik kan zaterdag (in de klaarte) eens kijken, maar ik denk dat ik alleen maar versleten kruiskes liggen heb. Voor het vervangen van het schakelkruis heb je voldoende aan een sleutelset, een paar schroevendraaiers en wat handigheid. Moeilijk is het niet, maar je moet wel weten waar je moet op letten. Groetjes, nero. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 19 november 2009 Delen Geplaatst: 19 november 2009 lees gewoon even op www.scooterhelp.com is echt eenvoudig, www.vespamaintenance.com is ook ne goeie site. Van Alles wat je motorisch kunt doen, is het kruisken vervangen echt het eenvoudigste. Enkele eraan denken dat het omgekeerde schroefdraad is. Ik denk dat het moeilijkste eerder de motor eronderuit halen is... Link naar reactie
voeze Geplaatst: 20 november 2009 Delen Geplaatst: 20 november 2009 bedankt bart spijtig dat het in engels is want zen nie goe in talen en als ge het vertaalt int engels via google dan is helemaal nie te lezen hebt ge geen speciaal gereedschap nodig? merci en succes met u nieuv aanwinst voeze Link naar reactie
voeze Geplaatst: 20 november 2009 Delen Geplaatst: 20 november 2009 sorry nero had dat van u nie gelezen en waar moet je zeker opletten? grt Link naar reactie
Gette Geplaatst: 20 november 2009 Delen Geplaatst: 20 november 2009 ne vliegwieltrekker ga ook wel handig zijn om het vliegwiel er af te krijgen Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 22 november 2009 Delen Geplaatst: 22 november 2009 ahja, uiteraard... Ge zult wel uw ontstekingsplaat eraf moeten halen, en dan moet je even opletten dat je zowel op de plaat zelf als op je carter streepjes zet tov elkaar, zodat de graad van je ontstekingsplaat ni veranderd.(normaal staat op px plaat al een standaard tsreepje, maar trek er toch nog maar een op andere plek) Online zullen ze zeggen dat je eerst je wiel eraf moet halen, maar laat dat er maar op, dan kan je in een later stadium als je het oude kruisje eraf halen met het wiel als tegenkracht... succes en gewoon aan beginnen, problemen zul je sowieso tegen komen (het is een vespa hé Link naar reactie
voeze Geplaatst: 22 november 2009 Delen Geplaatst: 22 november 2009 merci bart gaan eraaan beginnne klinkt het niet dan botst het grt voeze Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.