Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nu aankopen of wachten tot voorjaar?


schoterheide

Aanbevolen berichten

... en dit na een prijsstijging per 1/1/2010 zodat alles op hetzelfde neerkomt ;-) uiteraard heb je dan een jongere vespa en als je hem nu moet kopen om dan maanden stil te laten staan is misschien ook geen goed idee. Wel es checken hoelang de 'gewone' 125cc gts (carbuversie) nog leverbaar zal zijn. Een serieuze dealer zal dat wel weten.

Link naar reactie

Een beetje alles overwegen. Hij hoeft geen maanden stil te staan. In de winter kan je op droge dagen ook rijden. Voor zij die de scooter meer als ontspanning gebruiken. Het voordeel van nu te kopen is dat deze vrij vlot leverbaar zal zijn. Misschien krijg je nu wel, of wat extra korting. Want in de winter valt de verkoop traditioneel altijd stil. Om in de zomer te pieken. In de lente en zomer lopen de wachttijden op tot soms wel 6 weken (indien natuurlijk niet in stock). Je kan natuurlijk ook wachten omwille van de inschrijving eind 2009 of begin 2010 maken natuurlijk een verschil uit. Op papier dan toch. En eventueel later bij verkoop.

Link naar reactie

Het uitgangspunt is dat ik er mee blijf rijden tot ik hem als oldtimer kan verkopen ;-), dus qua inschrijving/bouwjaar geeft dit niet zo'n doorslag.

Waar ik wel aan zat te denken is dat men (dealer) nu de 'gewone' nog willen pushen onder het mom dat hij vanaf x/x/20xx niet meer leverbaar gaat zijn en dit om hun winterverkoop wat aan te zwengelen... Langs de andere kant wil ik ook niet voor het feit komen te staan (door te wachten) dat hij effectief niet meer leverbaar is in carbuversie.

Link naar reactie

Tjah, als je er es goed over nadenkt zou een 125ie geen 'super' heten als de gewone gts er weldra uit gaat. En als ze dan toch zouden stopgezet worden, zullen ze nog een serieuze 'uitloop' hebben bij de dealers (gelijk met de GTV-kes).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...