Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Instellen achtervering


Oregon

Aanbevolen berichten

Kort en krachtig:

Ik vroeg me af of er veel komt bij kijken als je de achtervering wilt instellen met bijgeleverde sleutel.

Op het eerste zicht kan ik er namelijk niet meteen aan met de sleutel... kan iemand uitleggen hoe het wel hoort?

Ik zou van standje 1(Zachtste) naar een 2-3 willen gaan aangezien er vaak met 2 wordt op gereden.

Alvast bedankt voor de zinnige berichten,

Stijn

Link naar reactie

Inmiddels is de klus geklaard:

De truuk is om de sleutel haaks op de vering te zetten zodat deze zeer goed aangrijpt en dus niet losspringt wanneer je wat kracht komt te zetten.

Voordeel had ik wel met de leovince uitlaat dat ik er makkelijker aan kon.

De andere kant is wat klungelen aangezien je daar maar een kleine opening hebt...

Ik ging van stand 1-Zacht naar stand 3 omdat ik wel eens vaker met z'n 2'tjes rijdt...

Ben hem zopas gaan testen en de wegligging is inderdaad beter!

Hij veert niet meer zo soft over de putten/verkeersdrempels en hij voelt strakker aan in de bochten.

Ook ligt hij ietsje hoger en kom je dus wat rechter te zitten op de vespa.

Bedankt voor de snelle respons!

Link naar reactie

Er is weldegelijk verschil te voelen in de wegligging, dit zowel alleen als met ons 2'tjes.

Dat is natuurlijk ieder zijn ding, en als beginneling heb ik daar wellicht weinig ervaring mee.

Toch ben ik er blij mee dat hij nu wat stugger aanvoelt, vooral in de bochten merk je dat nét voordat je gaat liggen en bij het buitenkomen van de bocht...

Ik zou zeggen: zeker uitproberen, het instellen van de vering is kinderspel ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...