BLueDReaM Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 Wat zijn de voor/nadelen bij het plaatsen van een 200 PX motor op een orginele 125 PX. Had de vraag gesteld bij garage wat de mogelijkheden zijn qua tuning voor een 125 PX. Hij antwoordde me beter een nieuw 200cc blok te steken, wat beter is en alleszins volledig betrouwbaar. Mijn 125PX blok heeft nauwelijks 600km, welke prijs zou ik hiervan kunnen maken ? Natuurlijk, wettelijk gezien klopt het dan niet meer. Iemand van jullie ervaring met een eventuele her-homologatie ? Of rijdt iedereen gewoon zo rond ? Thanks for the info !! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 her-homologatie is quasi onmogelijk denk ik, dus... Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 Waarom koopt toch iedereen een 125 en denkt dan nadien : die gaat te traag... Denk toch eens na op voorhand ! Vanuit technisch standpunt heeft hij gelijk, maar ge krijgt dat nooit gehomologeerd... Maar het is ne vrije wereld : "Doe wat je wil, weet wat ge doet, en draag daar de gevolgen van... " Link naar reactie
BLueDReaM Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2009 200 PX is nauwelijks te vinden, zeker als je recent model met geen kilometers zoekt. Onze had 160km bij aankoop en dus quasi nieuw... Die homologatie vraag k mij af, laatst ene met een Lambretta 150 special tegengekomen. Was omgebouwd naar 200cc, en ook zo laten homologeren, dan is m overgeschakeld naar 210cc :-) Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 Als je die 125cc blok kwijt wil, vergeet mij dan niet te contacteren Ik zoek namelijk een Px 125 blok voor onder mijn vbb.. Dus aan iedereen die een px125 blok voor me zou hebben liggen, bij deze... Mvg Link naar reactie
vespaflodder Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 heb mijne ^px125 over 2/3 maand geleden op 200 gezet theeft mij veel veel geld gekost ma ge leeft ma ene keer!!! heb mijne bij sip besteld (splinter nieuw)prijs is in tusse 100ā¬ op geslage! nu van de week jl van sip eronder gezet rrr rrr (rijdt goed) kzen content dak het gedaan heb want rij dikwijls me 2 int weekend en zeker in bergop voelt get verschil plaatsing bijna plug en play (als u kabels goed zijn en als ge 2keer nadenkt) grts Link naar reactie
vespaflodder Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 wetelijk? regels zijn er voor overtreden te worde Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 Zelfs de spellingsregels! Live on the edge Link naar reactie
vespaflodder Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 ja op zen hollands schrijven is ni gemakelijk!!!! Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 Ik heb hier al verhalen gelezen van mensen die een 200-blok plaatsen en hier daarna komen zeggen dat ze geen PX150 kunnen losrijden. Of anderen die vinden dat het zelfs niet veel krachtiger is dan hun oudere PX125. Is het dan wel verstandig om 1500Euro neer te tellen voor een motor zonder duidelijk resultaat vraag ik me dan af! Link naar reactie
vespaflodder Geplaatst: 9 september 2009 Delen Geplaatst: 9 september 2009 kwa optrekken is iets meer maar tis vooral een groot verschil in bergop en zeker als ge me 2 rijdt (orgineel) als ge een expansi onder zet en sproeiers aanpast trekt ge een 150 los zeker in snelheid men 200 gaat mooi boven de 100 (wat ik zelden doe) reden ook van aankoop was op 125 trok ik valse lucht aan krukas en dacht dan nog kit te zetten heb dan paar keer bij vakmensen geweest ... een gans verhaal van krukas.boit en ... kwam +/- 8 a 900 ā¬ + en dat u motor sneller slijt en de miserie van oliepomp liever dan orgineel met expansi dan al die miserie me een kit ale ieder zijn mening ik ben content dak het gedaan heb rij regelmatig met 2 en bij mij in de gebure kunt ge moeilijk 2 km plat gelijk rijden (bewijze van spreke) gtrs Link naar reactie
gunter Geplaatst: 10 september 2009 Delen Geplaatst: 10 september 2009 Ik had eerst ook een 125(LML) met een DR177 en een 24/24carbu ,heb daar mijn krukas mee kapot gereden en heb dan ook een P200 met expansi laten steken . Rijdt toch wel een stuk beter dan met die kit en vooral zoals Vespafloder zegt met 2 of bergop. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 september 2009 Delen Geplaatst: 10 september 2009 Ik kan alleen de 125cc van de T5 vergelijken met dat van een standaard p200, maar dan heb je het ook wel over een verschil; de 125 moet het hebben van hoge toeren om 100 te gaan, de 200 heeft daar luie kracht voor. Voor cruisen, met 2 personen, kracht bij tegenwind, geef mij maar een 200, zelfs zonder expansie (of met een T5 pijpje) - de T5 is leuk voor in je 1tje. Link naar reactie
vespaflodder Geplaatst: 13 september 2009 Delen Geplaatst: 13 september 2009 normaal gezien staat men vespa in limburg ma voor de afwisseling heb ik m thuis gehaald in overijse gisterende befaamde smeysberg in huldenberg opgereden van 17% wel beke gelanceerd maar vlot in 3de tege 70/75 na boven +/- 200m lang org 200 met jl van sip en aangepaste sproeiers btw bij aanschaf van jl iedereen zei doet da ni want ge blijft daar mee overal achterhangen ik als test 250km echt zot rijden voor toch maar ergens te raken geen resultaat (super content) gisteren rij op oprit in ingezakte klinker en ja geraakt klinker zat 5cm dieper ga op werk beschermingsplaatje op lassen ma ge echt lomp doen voor te raken grts Link naar reactie
BLueDReaM Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2009 Voorlopig no dineros voor deze wilde plannen. We zitten in de verbouwingen en van t weekend hebben we dan nog een cadeautje bijgekregen... Onze auto stond op vrijdagavond 2 uurtjes op de kaaien aan de Schelde in Antwerpen. Wou voor Ć©Ć©n keer is niet de dure groenplaats parking nemen. Blijkt dat er ene zwaar met zijn sleutel over onze carrosserie is gegaan, vanvoor naar achter :-( We zijn waarschijnlijk niet de enigste, maja die mannen hun pakkans is miniem he...we weten waarvoor we werken Swat, onze PX is nu binnen bij Sam in Rumst. Die gaat m is n deftig onderhoud geven, alsook onze Katalysator eronderuit zwieren. Volgens mij gaat dat een (licht) effect geven, want het blijft een 'demper op de pret' :-). Hoogstwaarschijnlijk rijdt m daardoor momenteel ook niet vlot... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 6 oktober 2009 Delen Geplaatst: 6 oktober 2009 Jullie doen natuurlijk allemaal wat jullie willen. Maar de meeste die nu of vorig jaar een vespa kochten hebben waarschijnlijk enkel een autorijbewijs. Dus enkel toegelaten om te rijden met een max aantal kw, met andere woorden een 125 ccke . Stel je krijgt een ongeval, raakt een fietser of voetganger die weliswaar waarschijnlijk voor jou in is gelopen (gefietst)maar het is een zwakke weg gebruiker dus je wordt sowieso in fout gesteld, die persoon is zwaar gewond, en sterft aan zijn verwondingen. Dan komt het parket, en die mensen ga in zo een geval alles onderzoeken, ook of je vespa of ander voertuig wettelijk in orde was, en dan zien ze dat je 200cc rijd ipv van 125, alle gevolgen zijn voor u en de verzekering trekt zich terug. Toch misschien een even nadenken alvorens deze beslissingen te nemen. Link naar reactie
fille Geplaatst: 6 oktober 2009 Delen Geplaatst: 6 oktober 2009 @Stanman Zwakke weggebruikers zijn ook onderworpen aan de wegcode,en wordens dusdanig niet altijd in hun gelijk gesteld. Controleer het maar even ,je zal zien dat ik gelijk heb.Is blijkbaar een misvatting van de mensen dat ge als fietser of voetganger alles moogt. Groeten Link naar reactie
vespaflodder Geplaatst: 6 oktober 2009 Delen Geplaatst: 6 oktober 2009 van de moment dat ge niet me org uitlaat rijdt gaan de vezekeringen en flikken al moeilijk doen dus in theorie een 125 me expansi wordt al in twijfel getrokken ik heb ook een 200 op een 125cc chasi hopelijk heb ik nooit een probleem heb toch nog 125 blokje voor in geval van grts Link naar reactie
rvd Geplaatst: 6 oktober 2009 Delen Geplaatst: 6 oktober 2009 Waarom probeer je niet gewoon om het correcte rijbewijs te behalen? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 7 oktober 2009 Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 Normaal als je afwijkt van het gelijkvormingsattest kan je problemen krijgen denk ik ,ook heb je het correcte rijbewijs. Ik zelf heb ook wel een 125 met een P200blokje onder;-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 oktober 2009 Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 In Belgie zijn ze toch stenger op opvoeren van 125cc naar meer (dan in NL)? Link naar reactie
BLueDReaM Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2009 Motorijbewijs is idd niet het probleem, heb k op zak. Zoals Gunter zegt, vanaf je afwijkingen maakt op het gelijkvormigheidsattest ben je "niet in orde". Verzekeringstechnisch dacht ik wel dat men toch het hogere vermogen kan verzekeren, dus qua verzekering ook nog doenbaar... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.