Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX125 - zadel en handvaten


frutsab

Aanbevolen berichten

hoi

ik wil zadel en handvaten van mijn PX (bouwjaar 2007) demonteren - enkele vraagjes :

1.

het scharnier waarmee het zadel vastzit kan enkel losgemaakt worden op het frame dmv 3 bouten - deze bouten houden een alu (vleugelachtig) gedeelte vast (1 bout) en houden eveneens de zwarte (afdek)plaat van de benzinetank vast (2 bouten)

kan ik gewoon de 3 bouten uit het frame losschroeven of komen hierdoor onderaan (onzichtbaar) eventueel bijhorende moeren los ?

2.

ik wil eveneens de handvaten demonteren - zijn standaard zwarte met chroom dopje aan uiteinden vh stuur - hoe ik er ook aan wring of draai ... ze komen niet los - moet ik hiervoor dat chroom dopje aan het uiteind apart verwijderen (lostrekken of ?) of doe ik de handvaten daarmee naar de knoppen - ik moet ze nadien uiteraard ook terug kunnen monteren

tips zijn welkom - waarvoor mersie

grts frutsab

Link naar reactie

zadel kan je gewoon losvijzen, geen probleem.

mijn ervaring met handvaten is dat ze meestal om zeep zjn als je ze er wil afhalen. ik schuif ze er bijvoorbeeld op met blanke lak, dus plakken ze vast.

Link naar reactie

Wat het zadel betreft,gewoon de 3 bouten uit het frame losschroeven.

De moeren zijn vastgelast aan het frame,en komen dus niet los.

Probeer eens om de handvaten "voorzichtig" op te warmen met een haardroger.

Om er beweging in te krijgen zou ik ze eerder afduwen,dan lostrekken.

Als Je aan het chroomkapje trekt,zij ze gegarandeerd naar de vaantjes.

Om ze opnieuw te monteren smeer je er een druppeltje afwasmidel op,niet teveel anders draaien ze zot.

Hopelijk ben Je hiermee geholpen,

Eddy.

Link naar reactie

... niet echt mijn zaken natuurlijk maar waarom zou je je handvaten willen demonteren om ze daarna weer te monteren ?

ik heb dezelfde ervaring als Fajes, => eraf halen is meestal naar de kl*te

nu, een nieuw setje is ook niet echt de kost denk ik

Link naar reactie

@joene

omdat ik iemand ken die net een nieuwe oude lambretta op de kop heeft getikt en daar een goed zadel en twee nieuwe handvaten voor zoekt (zijn eigen woorden)

en menslievend als ik ben schenk ik hem mijn gerief - wat zeg ik ... schenk ik HAAR mijn gerief want die kerel heeft die lamy gekocht voor zijn vrouw !

;-)

ga zadel laten overtrekken en wou handvaten meteen laten meedoen - misschien beter nieuwe aanschaffen dan

grts frutsab

Link naar reactie

Frutsab: LOL :-)

toch geen px handvaten op ne lammy zeker ! ;-)

ik denk idd dat je die beter nieuw aanschaft of nog even laat zitten

wist niet dat je handvaten ook opnieuw kon laten overtrekken ?

Link naar reactie

Een manier om handvaten te demonteren is met een compressor. Probeer de blaasmond van het compressorpistool tussen het handvat en het stuur te steken. Terwijl je blaast kan je gelijk aan het handvat trekken. Lukt niet altijd bij een scooter. Maar bij een fiets lukt het bijna altijd.

Francis

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...