Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schijfrem 8" vooraan


toon-77

Aanbevolen berichten

Dit denk ik eerlijk gezegd van niet ! Denk dat je inventief moet zijn en zelf iets dergelijks maken.

Eventueel zo iets en ombouwen naar 8 inch...als je dit echt wilt lukt het je heus wel :)

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/13347800/Fork+Vespa+SprintRallyTS.aspx

Edit : Alles heeft wel zo zijn prijskaartje, maar is het dan wel de moeite waard ;)

Mvg

Link naar reactie

Je kunt als compromis ook naar 9" voor gaan. Het verschil tussen 8 en 10 is wel dusdanig dat je scoot een soort hotrod wordt. Achter zou je nog een 90/90/10 vand kunnen plaatsen, die zijn wat slanker dan de 3.5x10 bandjes.

Link naar reactie

vand = inderdaad 'band' - pardon!

@bartpk: en mata = maat? :P

90/90/10 is de moderne manier van maatvoering noteren (in tegenstelling tot 2,75x9 of 3,5x10), de 90/90 staat voor de breedte van de band en de hoogte van het loopvlak. Je hebt dus ook hele brede lage banden (140/80/10).

@toon: Als je voor de hotrod look gaat kun je dan misschien juist beter een SIP brede banden kit monteren voor een extra vette achterband.

Link naar reactie

is even kijken mr160 , bedankt voor de tip.

achteraan snap ik dat, want daar ga ik zowiezo naar 10 " moeten voor de andere motor.

Vooraan zou ik wel die 8 " houden.. vooraan zou de band dan ook smaller mogen, achteraan is een dikkere band misschien wel mooier.

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/13347200/Steering+column+VNBVBBT4.aspx

heeft iemand bovenstaand onderdeel al eens gebruikt? kun je dan op 8 " blijven?

Link naar reactie

Je kunt ook een 2de hands PK automatica vork scoren, en daar de bovenkant van de buis van je ouwe vork op lassen, dan ben je 5 tientjes verder ipv 240e...

Ander blok is niet perse gelijk 10" trouwens; je kunt die ook ombouwen naar 8". Wel handig om de vertanding van je primair dan aan te passen.

Link naar reactie

mr160,

ik kreeg als advies geen motor om te bouwen van 10 " naar 8" omwille van de hoge toeren die de motor dan zou moeten draaien... leek me logisch, maar misschien heb jij daar andere ervaringen mee?

volgens de info die ik kreeg gaan de 10 " motors er na een tijdje aan omdat ze constant hoge toeren moeten draaien op 8"... je hebt aan de andere kant dan wel een ongelooflijk koppel...

Lassen aan een voorvork.. is dat trouwens verstandig? lijkt me nogal scary gezien het een van de weinige onderdelen is die je met de weg verbind...

Link naar reactie

Hm - als je je primair aanpast loopt je blok toch geen hoge toeren meer?

Tja - je voorvork is gewoon een holle buis: slijp hem doormidden, plaats een kleinere diameter buis in de opening en schuif daar je bovenstuk weer overheen las het geheel netjes en de constructie is sterker dan voorheen volgens mij.

Link naar reactie

tips zullen welcom zijn, maar het gefoefel wil ik toch liever zelf doen. misschien wel beter onder toezicht :)

maar dit is een project voor de winter... :) dus meer dan tijd genoeg. De stukken bij elkaar vinden is al een uitdaging op zich vind ik... ben er nog altijd niet uit welke vespa ik als basis wil nemen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...