toon-77 Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 weet er iemand of het mogelijk is een schijfrem vooraan op een 8" wiel te monteren? Bestaat daar een kit voor? ik heb tot nu alleen maar een kit gevonden voor een 10"... Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Dit denk ik eerlijk gezegd van niet ! Denk dat je inventief moet zijn en zelf iets dergelijks maken. Eventueel zo iets en ombouwen naar 8 inch...als je dit echt wilt lukt het je heus wel http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/13347800/Fork+Vespa+SprintRallyTS.aspx Edit : Alles heeft wel zo zijn prijskaartje, maar is het dan wel de moeite waard Mvg Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 idd alles heeft zen prijskaartje, maar snel stilstaan is vooral levens redden alhoewel.. 1000 euro... amaai ... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/13347800/Fork+Vespa+SprintRallyTS.aspx Jan Classic heeft deze ook voor minder dan € 500,00 dacht ik of je dat op een 8 inch krijgt, moet je hem eens vragen? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 ma als je zo snel wil gaan dat je schijfremme nodig hebt, dan blijf je toch niet op 8 inch rijden? Als het dan toch gaat over 'mensenlevens' redden dan zet je hem beter ineens op 10 inch (in my humble opinion) Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 achter gaat ik ook naar 10, alleen twijfel ik of ik hem vooraan op 10 wil zetten, 8 is naar mijn gevoel mooier... maar kan best zijn dat het toch 10 word hoor... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Je kunt als compromis ook naar 9" voor gaan. Het verschil tussen 8 en 10 is wel dusdanig dat je scoot een soort hotrod wordt. Achter zou je nog een 90/90/10 vand kunnen plaatsen, die zijn wat slanker dan de 3.5x10 bandjes. Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 hotrod is de bedoeling wat bedoel je met een 90/90/10 vand band? of is dit gewoon een type? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 ik denk dat nero gewoon de "b" gemist heeft. Ik vermoed dat die mata betekent dat je met binnenmaat 9 inch en buitenmaat 10 inch zit... Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 je bedoelt dat mr160 dat gemist heeft ? kan best. een typo is snel gemaakt. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 vand = inderdaad 'band' - pardon! @bartpk: en mata = maat? 90/90/10 is de moderne manier van maatvoering noteren (in tegenstelling tot 2,75x9 of 3,5x10), de 90/90 staat voor de breedte van de band en de hoogte van het loopvlak. Je hebt dus ook hele brede lage banden (140/80/10). @toon: Als je voor de hotrod look gaat kun je dan misschien juist beter een SIP brede banden kit monteren voor een extra vette achterband. Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 is even kijken mr160 , bedankt voor de tip. achteraan snap ik dat, want daar ga ik zowiezo naar 10 " moeten voor de andere motor. Vooraan zou ik wel die 8 " houden.. vooraan zou de band dan ook smaller mogen, achteraan is een dikkere band misschien wel mooier. http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/13347200/Steering+column+VNBVBBT4.aspx heeft iemand bovenstaand onderdeel al eens gebruikt? kun je dan op 8 " blijven? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Je kunt ook een 2de hands PK automatica vork scoren, en daar de bovenkant van de buis van je ouwe vork op lassen, dan ben je 5 tientjes verder ipv 240e... Ander blok is niet perse gelijk 10" trouwens; je kunt die ook ombouwen naar 8". Wel handig om de vertanding van je primair dan aan te passen. Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 mr160, ik kreeg als advies geen motor om te bouwen van 10 " naar 8" omwille van de hoge toeren die de motor dan zou moeten draaien... leek me logisch, maar misschien heb jij daar andere ervaringen mee? volgens de info die ik kreeg gaan de 10 " motors er na een tijdje aan omdat ze constant hoge toeren moeten draaien op 8"... je hebt aan de andere kant dan wel een ongelooflijk koppel... Lassen aan een voorvork.. is dat trouwens verstandig? lijkt me nogal scary gezien het een van de weinige onderdelen is die je met de weg verbind... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Hm - als je je primair aanpast loopt je blok toch geen hoge toeren meer? Tja - je voorvork is gewoon een holle buis: slijp hem doormidden, plaats een kleinere diameter buis in de opening en schuif daar je bovenstuk weer overheen las het geheel netjes en de constructie is sterker dan voorheen volgens mij. Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Klinkt meer dan aannemelijk, en zal het zeker in overweging nemen. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 aha Toon, serieuze plannen precies ? ga je dit allemaal zelf doen of ga je vragen dat je weet wie je hiermee gaat helpen ? Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 tips zullen welcom zijn, maar het gefoefel wil ik toch liever zelf doen. misschien wel beter onder toezicht maar dit is een project voor de winter... dus meer dan tijd genoeg. De stukken bij elkaar vinden is al een uitdaging op zich vind ik... ben er nog altijd niet uit welke vespa ik als basis wil nemen... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.