Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilvallen bij warm weer


jef__vb

Aanbevolen berichten

De laatste weken valt mijn PK50XL systematisch stil bij warm weer. Wanneer ik hem uit de garage haal, start hij zonder problemen, en de eerste 1,5 à 2 km zijn er ook geen problemen. Dan valt plots alles uit (motor valt uit en slaat niet terug aan met terugschakelen en ontkoppelen, elektriciteit valt uit; eigenlijk hetzelfde effect als wanneer je je gaskraantje vergeet open te zetten). Wanneer ik dan probeer van hem terug in gang te kicken, lukt dat niet (motor slaat niet aan). In gang lopen lukt dan ook niet. Nadat ik de vespa een 10-15 minuutjes heb laten rusten/afkoelen, start hij weer terug zonder enig probleem.

Nu heb ik de indruk dat warm weer hier de boosdoener is. Bij heel warm weer durft hij al na minder dan 1,5 à 2 km stilvallen; wanneer ik 's avonds laat (wanneer het koeler is) rij, duikt het probleem meestal niet op (tenzij het 's avonds nog heel heet is).

Ik heb mezelf al suf gepiekerd wat de reden hiervoor kan zijn. Persoonlijk denk ik in de richting van overhitting (koelkap sluit niet goed af of iets dergelijks), ofwel misschien een vuile luchtfilter. De ontsteking is volgens mij niet de oorzaak (aangezien hij het enkel heeft met warm weer, niet altijd) en vuile sproeiers ook niet (idem dito).

Heeft er iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn, of soortgelijke ervaringen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...