Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Optrekken Vespa S 125


Noeggie

Aanbevolen berichten

Rond april van dit jaar heb ik mijn ET4 vervangen door een Vespa S 125 (tweedehands gekocht, 3.400 km op de teller, van 06/2008).

Misschien ligt het aan de vorige eigenaar, of aan het feit dat mijn ET4 een pre-leader motor had, maar ik vind dat de S traag optrekt in vergelijking met mijn ET4. Mijn vriend heeft nu nog altijd een ET4 (ook pre-leader motor) en als wij samen gaan rijden, trekt hij een stuk sneller op dan ik.

Ligt dat aan mijn S of zijn de motoren nu eenmaal iets minder sportief geworden?

Link naar reactie

Amai, dat verwondert mij! Ooit es met mijn Gt opgetrokken tegen een S en de S was iets sneller weg. Op 't einde waren we 'gelijk' over de meet. Ik vond het toch een 'vinnig' dingetje die wacht om opgetrokken te worden ;-) Misschien toch iets mis met die S ?

(ondertussen wel mijn ralenti bijgesteld en nu lijkt het bij mijn GT wel iets beter)

Link naar reactie

het is toch echt zo (ben de vriend), mijn et4 is standaard (geen andere vario of gewichtjes ed) en een stuk sneller in optrekken dan de S. S heeft precies het probleem dat hij even verzuipt bij optrekken... zou zelf ook eens kijken naar ralenti inderdaad, maar blijf er af omdat nog garantie is...

niemand anders dit probleem?

Link naar reactie

Ewel ja, 't is niet dat ik jullie niet geloofde hé, (ik was gewoon verwonderd ;-) ) er moet misschien toch ne keer naar gekeken worden... Mijn Gt 'verzuipte' of 'pruttelde tegen' effekes bij vertrek. Ralenti bijgeregeld en nu beter. Veel succes!

Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 10 maanden later...

Hallo Noegie,

nog steeds teleurstellende prestaties? Ikzelf heb pas een LX125 gekocht, 2dehands (04/2009) met 4000km op de teller en vind de prestaties niet bijzonder. Vooral de acceleratie dan! Een vriend had vorig jaar eentje van 2007 en die was duidelijk veel sneller.

Thanks

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...