Vegilante Geplaatst: 2 augustus 2009 Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Hallo Vespafreaks, Eerst maar eens even voorstellen voor ik dit forum ga teisteren met mijn aanwezigheid :-) Vegilante dus, oorspronkelijk als archeoloog van de niversiteitsbanken gekomen en daar - verspreid in België en NL - een vijftal jaar in gewerkt. Dus je kan wel zeggen dat de liefde voor oude dingen er al wat in zat :-) Maar om te beginnen een eerste klas Volvoliefhebber. En dan niet zomaar 'Volvo', maar natuurlijk de oldtimers. Alles van Volvo, zeg maar tot zo'n beetje de 740, laat me kwijlen. De liefde wordt in hoofdzaak besteed aan de Volvo 240's en 260's. Eenvoudig te omschrijven als: groot, zwaar, ruim, rechthoekig en geen enkel benul van aerodynamica. Sinds enkele jaren ging een kinderdroom in vervulling toen ik mijn eerste 240 aanschafte. Het werd een 240 GLE station uit 1992 die ik uit Nederland importeerde. Begin dit jaar kwam daar een 242 (tweedeurs, dus) DL uit 1979 bij. Dat was eigenlijk een toevalstreffer. Het klassieke verhaal: oud mannetje, eerste eigenaar, altijd in de garage gestaan en om de twee weken wel eens in de was gezet.. De prijs was heel scherp voor de Volvopracht die ik er in de plaats voor kreeg. En hoewel ik een station-mens blijf, kon ik die tweedeurs niet laten schieten.. Omdat ik op een gegeven moment ging samenwonen, stonden er plots drié auto's voor de deur.. Dat werd wel een beetje te veel van het goede en met (heel veel) spijt in het hart werd de 240 estate te koop gezet. Wel al met de gedachte.. als die de deur uit gaat komt er misschien wel een Vespa voor in de plaats.. Tegenwoordig ben ik van werk veranderd en werk ik tevens in mijn woonplaats; Gent. Gedaan met elke dag 135 km heen en 135 km terug naar Tilburg te pendelen.. nu was er ruimte voor een ander vervoersmiddel: een Vespa. Leek me ideaal als stads-pendelaar. Vorige week werd de Volvo verkocht. En plots komt het Vespa-idee wel heel dichtbij! Zo snel, dat ik eigenlijk een beetje in het diepe voel te zijn gegooid als ik de verkoopsites afstruin. Want wat weet ik nu in hemelsnaam van een Vesp. Helemaal niets, toch? Als kind heb ik zelfs nooit op een brommertje gereden. Een fiets was het dichtste wat er bij komt. En ik weet wel een beetje van Volvomechanica, maar ik ben geen techneut, laat staan iets te weten hoe het hart van een Vespa er uit ziet. Het zal dus een Vespa moeten worden die gebruiks- en onderhoudsvriendelijk is. En dit forum lijkt me ideaal om al wat kennis op te doen :-) Link naar reactie
Sakkerju Geplaatst: 2 augustus 2009 Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Vegilante dus, oorspronkelijk als archeoloog van de niversiteitsbanken gekomen...Het zal dus een Vespa moeten worden die gebruiks- en onderhoudsvriendelijk is... Als archeoloog zal een vintage (daarmee pré 1980) Vespa vast aanspreken, maar voor gebruik- en onderhoud ben je toch beter af met een moderne Vespa lijkt me... Maar van het een komt vaak het ander; Zo begon het bij mij ook...met eentje :-) Link naar reactie
Vegilante Geplaatst: 2 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Ik ken het.. moest ik er de ruimte voor hebben, stond het hier ook al lang vol met Volvo's :-) Die vintage's zijn idd super. Maar ik hoop misschien een beetje een compromis te vinden bij Vespa's van de jaren '80. Momenteel lijkt me het aanbod van 'moderne' (tweedehands) Vespa's ook niet zo groot, en liggen de prijzen ook wel hoger dan het budget dat ik in gedachten heb. De 125PX vind ik een stuk mooier dan de 50cc varianten of de LX.. maar duurder dus... Link naar reactie
Vegilante Geplaatst: 2 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 En voor de liefhebbers, en bij gebrek aan foto's van mijn Vespa - gezien ik die nog niet heb :-) : Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Onze pa heeft vroeger een gelijkaardige gehad. Ook een DL, beige, en met dezelfde dikke bumpers. Het enige wat ik mij ervan herinner is het lelijke interieur dat in die wagen zit, en het feit dat die Volvo traag was. Daar heeft hij ooit een kadett-je mee aangereden in de zij, die vloog rond een paal van de schok, zonder noemenswaardige schade aan zijn auto. Alleen het logo in de grille was eraf ;-) Het jaar daarop heeft hij ook frontaal een geitje aangereden, ook zonder schade, maar het geitje was definitief kapot... Bij ons enkel het linker voorlicht ;-) Voor ik het vergeet, onze pa was niet in fout, he!!! Da's gene brokkepiloot ofzo ;-) Stevige bakskes, en blijkbaar is de jouwe wel in een mooie staat! Geen foto's van die Break? Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 @Tleilax allo croquet - gij hebt dan precies den aard ni naar uwe pa ;-) ik heb met mijn peugeot 504 (toch ook stevig spul) eens een deense dog in frankrijk omver gereden met het resultaat dat de hond er ook aan was maar mijnen bak volledig total loss en mijn vrouw serieus over haar toeren was mag er ni aan denken wanneer je zoiets met een vespa overkomt ... grts frutsab @vegilante - idd zeer knappe bak maar goesting is koop Link naar reactie
Vegilante Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Idd, moest iedereen dezelfde smaak hebben.. dan zag de wereld er maar saai uit ;-) Die Volvo's zijn gewoon zooo ongelooflijk lelijk, dat ik ze daarom net weer mooi vind :-D Ik heb met de estate ooit eens een betonnen muur geramd. Mijn Volvo had niets. De muur lag omver... O_° Foto's van de estate? Komen eraan: Ik had net voor 't eerst Autoglym geprobeerd. Goed spul *grin* Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Dan toch maar liever een Volvo van de serie P 120, P 130 of P 220 (Amazon). :-) Link naar reactie
Vegilante Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Goeie keuze, ja. Zo één wil ik ook nog wel eens een keer :-D Eén van de mooiste Volvotypes. De P1800 blijft ook een droom (de auto van The Saint).. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.