Hollow Geplaatst: 29 juli 2009 Delen Geplaatst: 29 juli 2009 Hej iedereen. Zoals een aantal van jullie wellicht al wel wisten reed en rijd ik nog steeds rond op een pk50xl. Deze heb ik geheel laten zandstralen en daarvoor dus helemaal uit elkaar gehaald. Nu begon het na de examens een beetje te kriebelen en heb ik deze in een mum van tijd geheel in de primer gespoten en zo mee rond gereden op verscheidene rondritten ( LCR Clubday, VCA Vaartlandrit ). Nu ben ik op het idee gekomen om hem nu toch wel helemaal netjes af te werken. Met netjes bedoel ik : Elektrisch : -alle elektronica laten werken : remlicht te bedienen met zowel voet- als handrem, pinkers, grootlichten en klein standlichtje Anti diefstal : -Werkende contactsloten (zadelslot, contactslot en slot v/h handschoenbakje ) Estethisch : -Carrosserie mooi in het rood ; ral 3020 Gespoten -Deukloos -wielnaven, remtrommels en voorvork mooi in het zwart gespĂ´ten na eerste netjes te zijn gezandstraald -Middenbok van nieuwe botjes voorzien, gezandstraald en gespoten -nieuwe buzetti chrome zijpikkel Motorisch : Deze was al geheel in orde gemaakt : -Nieuwe Polini 75cc W-poorter -Nieuwe koppeling met een bijgevoegde versterke koppelingsveer van polini en carbonnen koppelingsplaten voor een betere duurzaamheid -Nieuwe uitlaat + uitlaatcollector -Alle lagers die je maar kan inbeelden vervangen ( zelfs het kleine naaldlagertje en kogellagertje in het rechter carterdeel ( dit heeft me kostbaar lichaamsvocht gekost, zweet dus ) -Alle dichtingen en keerringen -Nieuw spruitstuk en 19mm carburateur Baanvaardige : -Nieuwe Banden ( Michelin S1 ) -Nieuwe chrome velgen -En nieuwe remblokjes zowel voor- als achteraan En dan hier een aantal pics van het gebeuren : Voor : NA : Commentaar altijd welkom uiteraard. En voor de goed oplettende onder jullie ; ja het tellerkapje ontbreekt en wordt er zo snel mogelijk opgevezen ! groetjes Felice Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 juli 2009 Delen Geplaatst: 29 juli 2009 Mooi, daar ga je zeker mee opvallen! Groetjes, nero. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 29 juli 2009 Delen Geplaatst: 29 juli 2009 ik zou die tape van da voorlicht afdoen..dat kruis dus... en op de zijpanelen,terug logo's hangen..omdat je nu met gaatjes zit Voor de rest...SUPER Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2009 Bedankt voor de leuke reacties ! Wat de logo's betreft, heb ze al allemaal nieuw, maar was de bevestigingstopjes vergeten bestellen en die komen hopelijk 1 van de dagen binnen met de bestelling van pieter Wat de tape betreft, dit is kwestie van smaak en ik vind het zeker niet misstaan, maar is er natuurlijk even snel terug afgehaald groetjes Felice Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 30 juli 2009 Delen Geplaatst: 30 juli 2009 @Hollow knap gedaan - goesting is koop maar ik vind hem mooier helemaal afgewerkt dan in de matte grondlaag succes ermee en misschien tot zaterdag grts frutsab ps : ik had beter jouw plakband van het voorlicht gebruikt - vorige week is mijn glas eruit gevallen tijdens het rijden ... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 30 juli 2009 Delen Geplaatst: 30 juli 2009 ijoe felice, netjes gedaan, het lijkt mij ook dat ge uw zadel veranderd hebt? Als ik 1 esthetisch tipje mag geven, doe die chrome neus weg en geeft die een zwart kleurken, da gaat van de brommer een geheel maken... Maar goed, zoals Immanuel Kant het uitdrukte: "de schoonheid zit in het beschouwen van het ding, we noemen het de esthetische autonomie" Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2009 Hej Bart ! Het zadel is het originele dat ook "zachter" zit. Ik vind het chrome juist vet samen met de chrome velgen en de andere chrome delen. Je moet het maar eens in real life checke dan zul je me vast wel gelijk geven. Wat verkeersveiligheid betreft, nu vallen we weer wat beter op Btw volledig mee eens met de heer Immanuel groetjes Felice Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 Ondertussen heb ik me gisteren bezig gehouden met alles terug orogineel te zetten. Dit omdat ik toch besloten heb deze vespa te verkopen. Dit omdat me auto me dit jaar toch wederom wat geld gaat kosten en omdat ik graag verder ga met de VBB en mijn andere pk- projecten Inmiddels is hetvolgende gedaan : - originele primaire vertandingsverhouding - Originele carburator + spruitstuk gemonteerd Hierbij heb ik dus het gehele blok wederom opnieuw voor geopend, proper gemaakt en wederom alles gecontroleerd en voorzien van verse pakkingen. Leuk was eerlijk gezegd iets anders Had alles netjes afgesteld en netjes gemonteerd en het reed fantastisch...maar dan ook veel te snel voor een b-klasse bromfiets ! Vandaar dus ! Maar helaas moet men ook prioriteiten kunnen stellen, dus vandaar verkopen groetjes Felice Link naar reactie
schenkbakkie Geplaatst: 3 augustus 2009 Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 Misschien een botte vraag, maar kan je een indicatie geven van de prijs die hij ongeveer moet gaan opbrengen? Dank je! Link naar reactie
schenkbakkie Geplaatst: 3 augustus 2009 Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 Dat is dan toch wel flink boven mijn budget helaas.. jammer, al was ik er al bang voor, hij ziet er mooi uit. Veel succes met de verkoop! Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 Laten we zeggen dat ik voor rond de 750 EUR aan nieuwe stukken heb uitbesteed, maar dan is ie wel in deze, toch wel betrouwbare en nette staat. EN dit zonder het spuitwerk meegerekend... Dus doe maar een goed bod mocht je interesse hebben Mvg Felice Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2009 Ach geen probleem Dank je, jij veel succes met je verdere zoektocht. Groetjes. Link naar reactie
wedz Geplaatst: 4 augustus 2009 Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 da kruis op da licht snap ik ook nie goe .. Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2009 Het is er al af Dus maak je er maar geen zorgen op Groetjes Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.