Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Felice's Pk50xl restauratieproject


Hollow

Aanbevolen berichten

Hej iedereen.

Zoals een aantal van jullie wellicht al wel wisten reed en rijd ik nog steeds rond op een pk50xl.

Deze heb ik geheel laten zandstralen en daarvoor dus helemaal uit elkaar gehaald.

Nu begon het na de examens een beetje te kriebelen en heb ik deze in een mum van tijd geheel in de primer gespoten en zo mee rond gereden op verscheidene rondritten ( LCR Clubday, VCA Vaartlandrit ).

Nu ben ik op het idee gekomen om hem nu toch wel helemaal netjes af te werken. Met netjes bedoel ik :

Elektrisch :

-alle elektronica laten werken : remlicht te bedienen met zowel voet- als handrem, pinkers, grootlichten en klein standlichtje

Anti diefstal :

-Werkende contactsloten (zadelslot, contactslot en slot v/h handschoenbakje )

Estethisch :

-Carrosserie mooi in het rood ; ral 3020 Gespoten

-Deukloos

-wielnaven, remtrommels en voorvork mooi in het zwart gespĂ´ten na eerste netjes te zijn gezandstraald

-Middenbok van nieuwe botjes voorzien, gezandstraald en gespoten

-nieuwe buzetti chrome zijpikkel

Motorisch :

Deze was al geheel in orde gemaakt :

-Nieuwe Polini 75cc W-poorter

-Nieuwe koppeling met een bijgevoegde versterke koppelingsveer van polini en carbonnen koppelingsplaten voor een betere duurzaamheid

-Nieuwe uitlaat + uitlaatcollector

-Alle lagers die je maar kan inbeelden vervangen ( zelfs het kleine naaldlagertje en kogellagertje in het rechter carterdeel ( dit heeft me kostbaar lichaamsvocht gekost, zweet dus ;) )

-Alle dichtingen en keerringen

-Nieuw spruitstuk en 19mm carburateur

Baanvaardige :

-Nieuwe Banden ( Michelin S1 )

-Nieuwe chrome velgen

-En nieuwe remblokjes zowel voor- als achteraan

En dan hier een aantal pics van het gebeuren :

Voor :

bild0170600x450.jpg

bild0173450x600.jpg

bild0175600x450.jpg

bild0176600x450v.jpg

bild0178600x450.jpg

bild0179450x600.jpg

09rumst05.jpg

NA :

bild0102450x600.jpg

bild0103450x600.jpg

bild0105600x450.jpg

bild0110600x450.jpg

bild0111450x600.jpg

bild0117450x600.jpg

Commentaar altijd welkom uiteraard.

En voor de goed oplettende onder jullie ; ja het tellerkapje ontbreekt en wordt er zo snel mogelijk opgevezen !

groetjes Felice

Link naar reactie

ik zou die tape van da voorlicht afdoen..dat kruis dus...

en op de zijpanelen,terug logo's hangen..omdat je nu met gaatjes zit

Voor de rest...SUPER

Link naar reactie

Bedankt voor de leuke reacties !

Wat de logo's betreft, heb ze al allemaal nieuw, maar was de bevestigingstopjes vergeten bestellen en die komen hopelijk 1 van de dagen binnen met de bestelling van pieter :)

Wat de tape betreft, dit is kwestie van smaak en ik vind het zeker niet misstaan, maar is er natuurlijk even snel terug afgehaald :)

groetjes Felice

Link naar reactie

@Hollow

knap gedaan - goesting is koop maar ik vind hem mooier helemaal afgewerkt dan in de matte grondlaag

succes ermee en misschien tot zaterdag

grts frutsab

ps : ik had beter jouw plakband van het voorlicht gebruikt - vorige week is mijn glas eruit gevallen tijdens het rijden ...

Link naar reactie

ijoe felice,

netjes gedaan, het lijkt mij ook dat ge uw zadel veranderd hebt?

Als ik 1 esthetisch tipje mag geven, doe die chrome neus weg :) en geeft die een zwart kleurken, da gaat van de brommer een geheel maken... Maar goed, zoals Immanuel Kant het uitdrukte: "de schoonheid zit in het beschouwen van het ding, we noemen het de esthetische autonomie" :)

Link naar reactie

Hej Bart ! Het zadel is het originele dat ook "zachter" zit. Ik vind het chrome juist vet samen met de chrome velgen en de andere chrome delen.

Je moet het maar eens in real life checke ;) dan zul je me vast wel gelijk geven.

Wat verkeersveiligheid betreft, nu vallen we weer wat beter op :)

Btw volledig mee eens met de heer Immanuel ;)

groetjes Felice

Link naar reactie

Ondertussen heb ik me gisteren bezig gehouden met alles terug orogineel te zetten. Dit omdat ik toch besloten heb deze vespa te verkopen. Dit omdat me auto me dit jaar toch wederom wat geld gaat kosten en omdat ik graag verder ga met de VBB en mijn andere pk- projecten :)

Inmiddels is hetvolgende gedaan :

- originele primaire vertandingsverhouding

- Originele carburator + spruitstuk gemonteerd

Hierbij heb ik dus het gehele blok wederom opnieuw voor geopend, proper gemaakt en wederom alles gecontroleerd en voorzien van verse pakkingen.

Leuk was eerlijk gezegd iets anders :) Had alles netjes afgesteld en netjes gemonteerd en het reed fantastisch...maar dan ook veel te snel voor een b-klasse bromfiets ! Vandaar dus !

Maar helaas moet men ook prioriteiten kunnen stellen, dus vandaar verkopen :(

groetjes Felice

Link naar reactie

Laten we zeggen dat ik voor rond de 750 EUR aan nieuwe stukken heb uitbesteed, maar dan is ie wel in deze, toch wel betrouwbare en nette staat. EN dit zonder het spuitwerk meegerekend...

Dus doe maar een goed bod mocht je interesse hebben :)

Mvg Felice

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...