Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Probleem met het motortje van mijne GL


jan 63GL

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met de motor heb al alles nagekeken wat binnen mijn mogelijkheden ligt maar geraak er niet echt uit dus misschien weet hier iemand raad.

De vespa start dus niet echter giet ik wat benzine in de kamer van de gasklep start hij wel kan ik een tiental keren gasgeven waarna hij terug uitvalt. Ik dacht dus simpel dat is een benzine probleem. ben dus begonnen met het dekseltje van het benzinefiltertje los te draaien en heb dan het benzinekraantje opengezet, en de benzine loopt er vlot door, dan heb ik de vlotterkamer opengedraaid en de benzinekraan weer opengezet en de benzine stroomt netjes de vlotterkamer in.

Dit werkt dus al naar behoren. Dan zal er wel ergens vuil in de sproeiers of kanaaltjes zitten dus ook alle sproeierkes verwijdert en de carbu volledig met perslucht uitgeblazen, alles terug gemonteerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Het lijkt net of de benzine niet en de kamer van de gasklep komt, nochtans is alles open en zuiver want de perslucht komt door alle kanaaltjes.

Normaal moet de benzine toch in de kamer van de gasklep druppelen of niet?

Weet iemand raad?

Link naar reactie

probeer eens met een andere carbu... mij lijkt het hetzelfde probleem als ik aanvankelijk had. De kanaaltjes van de sproeiers waren echt dichtgekoekt met een of andere smurrie die op gestolde olie leek. Niks meer aan te doen en dus nieuwe carbu moeten steken. In mijn geval was dat nog ni zo'n erg (PX).

En dat pijpje dat de benzine sproeit in de mengkamer(waar gasschuif zit), heb je dat ook al bekeken?

ben alleszins benieuwd, dus als je het hebt opgelost, posten die handel :)

Link naar reactie
Normaal moet de benzine toch in de kamer van de gasklep druppelen of niet?

Als je gas geeft terwijl je kickt moeten er idd benzinedruppels uit het buisje boven de gasschuif komen, bij relantie weinig of niet.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dat is de makkelijke oplossing ja :-) Maar zou toch willen weten waar het probleem nu echt ligt. Als ik kick met gas open komt er maar 1 druppel uit dat buisje dit is volgens mij veel te weinig niet normaal moet er dan toch een straaltje komen of heb ik het mis?

Link naar reactie

hoe zit het met de zuiger en cilinder?

als die te veel zijn versleten zuigt hij ook te weinig naft aan.

vgr nico

ps probeer eens met een klein darmpje over die sproeier buis te schuiven en dan met perslucht blazen

Link naar reactie

De meeste problemen met een vespa hebben "domme" oorzaken. Het grootste probleem is meestal om die "domme" oorzaak te vinden...:)

Goed dat je weer de baan op kunt, vooral nu ze mooi weer geven de volgende dagen.

ps: als er zich roest in de tank bevindt kan je deze beter eens behandelen en coaten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...