Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Leo Vince 4 Road - Dichting ?


Hell's Granny

Aanbevolen berichten

Hallo,

gisteren na 4500 km heb ik op mijn Gts 250 een Leo Vince 4 Road gemonteerd wegens originele uitlaat compleet 'op'(verroest en uitlaatgaslek). In de handleiding staat 'fit sealing gasket if available'. In de doos van de uitlaat zat er echter geen en die van de originele uitlaat bleek absoluut niet te passen dus heb ik de boel gemonteerd zonder 'sealing gasket'.

Resultaat : de eerste 5 minuten klinkt 'mijn dame' aggresiever, luider dan met de originele uitlaat maar toch nog binnen beschaafde normen. Daarna echter begint het meer te klinken als 'hooligan wil buurt op stelten zetten', denk : speelkaarten met wasspelden tussen de spaken. Ik vermoed dan ook dat de aansluiting na een tijdje door de hitte begint uit te zetten waardoor er een speling op de aansluiting ontstaat die weer dicht gaat na voldoende afkoeling.

Heeft een van jullie ooit een Leo Vince gemonteerd zonder die dichting met goed resultaat (bevestigingsringen nog harder aandraaien) of moet er absoluut een dichting tussen en zoja hoe hebben jullie die daar dan tussen gekregen ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

geen idee hoe het met de Leovinci zit, maar ik heb een tijdje geleden mijn banden zelf gedemonteerd en dan moest de uitlaat er ook af. Er zit wel degelijk een ring/dichting tussen de pot en het stuk uitlaat dat van de cylinder naar beneden komt. De dichting zit in de bovenste buis, dat kan de reden zijn waarom die niet hoort bij de uitlaat, wat technisch gezien enkel het onderste gedeelte/demper is van de uitlaat. (druk me weer wat vreemt uit, maar het is dan ook al laat)

Kun je gewoon bij een Vespa dealer kopen.

Opletten bij het verwijderen van de oude ring, er zit een soort gaas in dat flink kan snijden!

8451508996943168.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Mgent, JOUW Leovince is zonder pakking.

Voor (mijn althans) 125cc model is die wel nodig anders zit er te veel speling op.

Staat trouwens ook zo in MIJN handleiding van de 4Road. Als ik me niet vergis gaat de pijp van de 250cc modellen over die van de Vespa zelf (aan de motor), en bij mijn 125cc model is dat net andersom?

Maar schiet me niet dood als dat niet zo is, ik heb zelf enkel immers de 125cc versie liggen.

Maar bij deze ook een oproep aan de 125cc GTS'en met een 4Road, zelfde probleem? Met of zonder pakking?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...