Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Snel een Lambretta vraagje


Joene

Aanbevolen berichten

Moon, alright, gesnopen

bedankt voor het voorstel, maar ik zoek een scooter met motor

als ik de jouwe zou willen kopen dan wil ik hem kompleet kopen

alleen heb ik nu er het budget niet voor en ik heb geen zin om er bv. mijn TS voor te verkopen want ik wil er een scooter bij

Link naar reactie

er ne scooter bij ... - ge kunt toch moeilijk op 2 scooters tegelijk rijden

denkt liever aan die bloeikes van kinderen die weeral ettelijke maanden roze rol in plaats van kip curry en bruine suiker ipv confituur op hun boterhammen krijgen en aan die bloem van een vrouw die weeral geen extra ander paar schoenen kan aanschaffen

;-)

grts frutsab

Link naar reactie

@ Frutsab, ik zie dit juist als een "luxe" probleem ;-)

bedoeling is stiekem ook om mijn vrouwtje mee te krijgen natuurlijk

zij zegde wel eens "vespa is passé, vespa dit, vespa dat,..."

als ik nu een Lambretta bij koop heeft ze geen "vespa"excuus meer en mee een "lambretta"excuus moet ze nie afkomen want toen ik er nog geen had vond ze dat altijd de mooiste scooter.

awel binnenkort mag ze er op rijden, neh

zal ik dan wel met haar rijden, euh ik bedoel met de vespa ;-)

ps: ze heeft pas nieuwe schoenen gekregen van haar mama, dus ze kan er weer een paar dagen tegen ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

LIS wordt verwacht begin september :-)

mogelijks zou ze nog een nieuwe uitlaat kunnen gebruiken.

moet ik dan best al eens uitkijken naar een large bore 42mm of een 48mm Clubman ?

Link naar reactie

Meeloper :)

Grapje hé.

Stuur is wat foto's door naar PM.

Link naar reactie

fout, ik koop deze scooter nu net opdat ik meer tijd kan doorbrengen met het vrouwke (elk ne scooter hé om samen te gaan rijden) :-)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

SAE90 of SAE80, een lambretta motor is geen vespa motor!

SAE90 koop je in een grasmaaierwinkel, meestal hebben die een vat van 1000l staan en kan je daar gewoon een bus laten vullen, dat is nog goedkoper dan een bus SAE30 kopen in den Brico!

Link naar reactie

't is een vespaforum, kweet het maar toch:

Welke Lambrettarijder heeft ervaring met of wie van jullie rijdt met de standaard 175 conversion kit van SIL? Dit is een (giet)ijzer cilinder en ik lees links en rechts dat die wel gevoelig is voor warmlopen en dus vastlopen?

Deze winter zou ik de motor van mijn Li Special willen (laten) reviseren, upgraden naar 12v en upgraden met versterkte krukas om hem misschien later te kunnen kitten.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een alu cilider met nicasil wand. Welke cilinder zouden jullie dan aanbevelen ? De Case Lambretta 185 kit of een Mugello of … ?

Link naar reactie

edjes aka daddy rush rijdt met een SIL 175, GP krukas, 12v ontsteking, clubman en beetje aangepaste carbu. rijdt leuk genoeg om goed mee te kunnen in het dagdagelijkse verkeer. een aanrader dus voor een milde tuning voor een aanvaardbare prijs.

bestel de Lambretta cataloog van SCK eens voor jezelf, hier staat veel in beschreven en wat zo min of meer de mogelijkheden zijn.

Link naar reactie

de mugello 186 kit met een mec gp krukas, dellorto phbh28mm en een big bore clubman en 12V,

die set up heb ik zelf en die is oerbetrouwbaar,

nooit een vastloper gehad,

massa's koppel (vlot 105kph met twee personen op de scooter)

ideaal voor alle uitstapkes en goed genoeg om lange afstand mee te touren

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

tedju wa ist nu: SAE30 of SAE90 voor een Lambrettamotor ?

scooterhelp zegt: "Gearbox oil in a scooter should be changed about every 3000 miles with new ST 90 gear oil, which is the same as SAE 30 motor oil." http://www.scooterhelp.com/genmaintain/lam.oil.change.html

verwarrend: gear oil vs motor oil

de lambretta workshop manual van Sticky zegt SAE90 (al heb ik hier meer vertrouwen in)

Link naar reactie

en kan er mij iemand zeggen welke maat van "sealing washers" ik nodig heb voor

1. de bout waarmee ik de olie ga aflaten ? deze dus:

01lamoilchange2.jpg

2. de bout voor het gat waar ik de olie ga bijvullen ? deze dus:

02lamoilfiller.jpg

ik zou die dingen dan hier vlak bij't werk nog kunnen gaan halen om dan vanavond mijn olie te vervangen :-)

Link naar reactie

Joene, als je blok pas open is geweest,dan zullen ze die drie dichtingen ook wel vervangen hebben zeker. Die kan je dan gerust nog een keertje gebruiken.

Heb van het weekend ook olie vervangen en terug dezelfde dichtingen gebruikt. No problem. Vast is vast hé.

Link naar reactie

ok, thanks moon (het is een nieuw blok met nu 1.450 km)

welke olie heb jij erin gedaan ?

Link naar reactie
ik doe er SAE90 in van de grasmaaierwinkel.

in't Leuvense hebben de grasmaaierwinkels toch geen SAE90 :-(

heb al menige winkels afgelopen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...