Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa VNB1T start niet


JL07

Aanbevolen berichten

dat kan allemaal. maar dan start hij een beetje later wel terug, als hij sinds zaterdag niet start zal het wel iets anders zijn.

krijgt hij wel naft, vonkt de bougie,...?

Link naar reactie

Controleer eerst of je bougie nog vonkt. Indien niet, steek een nieuwe.

Als de bougie nog niet vonkt, heb je een probleem met de bedrading, de hoogspanningsbobijn of/en de condensator, of met de contactpunten.

Vonkt de bougie wel (mooi), dan heb je waarschijnlijk een probleem met afstelling van de voorontsteking of een probleem met de benzinetoevoer (teveel of te weinig).

Te weinig: sproeiers en carbu uitkuisen, eventueel benzinetank reinigen indien nodig.

Teveel: vlotter blijft hangen of lekt, kraan sluit niet af, getankt tot helemaal boven de benzinetank waardoor er benzine langs de ontluchter van de naftkraan naar de carbu blijft lopen (tot het benzinepeil weer "normaal" staat.

Het zou ook helpen moest je het probleem iets duidelijker kunnen omschrijven. Slaat de motor soms aan of doet hij helemaal niets,...

Groetjes, nero.

ps: misschien toch maar eerst proberen met een nieuwe bougie.

Link naar reactie

Bij mijn VBB als zij niet wil starten, probeer ik steeds eens in gang te lopen, ren tot je boven de 20 zit en dan eropspringen en in 2de zetten. Als de motor dan draait weet je dat het probleem niet in je ontsteking zit. Vaak heb ik maar 1 of 2 keer nodig om de motor te laten draaien. Als hij dan nog niet start, zit het probleem ergens anders.

Link naar reactie

Ik denk dat ik eerst eens een bougiesleutel zal zoeken en de bougie eens zal uithalen en afkuizen en dan opnieuw plaatsen en starten. Het kan geen grote breuk zijn aangezien de vespa nog 3 weken geleden perfect starte en werkte.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...