Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Garantie van Vespa


michielsolivier

Aanbevolen berichten

Hallo,

Misschien een rare vraag maar klopt het dat wanneer je een tweedehands vespa koopt, die maar 1 jaar oud is, de garantie vervalt?

Dus dat de garantie enkel van toepassing is en blijft wanneer de eerste eigenaar 2 jaar met z' vespa rijdt?

Ik kan dit moeilijk geloven maar een vespa-dealer zei me dit. Hij was dit wel niet 100% zeker.

't Zou wel een beetje raar zijn natuurlijk.

GR

Olivier

Link naar reactie

Ik sta van niets meer versteld maar volgens mij is dit larie. Natuurlijk MOET je nog garantie hebben! (schiet me niet af mocht het toch niet waar zijn maar dan zou ik beschaamd zijn dat ik met een vespa rijd)

Link naar reactie

Beste Olivier,

Neen dit klopt absoluut niet!!!

Ik heb zonet mijn Vespa 125 GTS (10 maanden oud) verkocht aan een Forumlid en heb mij een Super GTS aangeschaft.

Mijn koper heeft nog 14 maanden FABRIEKSGARANTIE en nog 2 maanden MOBILITEITSGARANTIE. Bovendien heb ik met de koper afgesproken bij de showroom van de dealer, mocht hij nog specifiek vragen hebben (betreffende garantie, enz...) dan kon hij die rechtstreeks aan de dealer zelf stellen.

Nu je moet wel een onderscheid maken met recente Vespa's betreffende garantie.

Namelijk:

1) Bij aankoop van een nieuwe Vespa heb je recht op 1 JAAR MOBILITEITSGARANTIE (een soort Touring Wegenhulp). Dit houdt in dat indien je een panne hebt, waar ook in Europa, Vespa er voor zorgt dat je motorfiets wordt afgesleept naar de dichtsbijzijnde Dealer ven het merk.

2) OFFICIELE FABRIEKSGARANTIE = 2 JAAR

Europese wetgeving op alle voertuigen, ...

Dus als je Vespa 23 maanden is en je motor zou omwille van een fabrieksfout stuk zijn, dan is men verplicht je deze te vervangen onder garantie, zonder enige kost (werkuren, ondedelen, ...) aan je te mogen door rekenen.

LET OP!!! Deze Voorwaarden vervallen als je binnen de termijn van 2 jaar:

1° Het onderhoud niet door een officiële Dealer laat doen (Mag zelfs bij een andere Vespa dealer van degene van waar je hem gekocht hebt)

2° Het onderhoud niet op de tijdstippen is uitgevoerd conform het onderhoudsboekje

3° Onderhoudsboekje niet afgestempeld is bij elk onderhoudsinterval.

Ik hoop dat je hiermee een voldoende correct antwoord op je vraag hebt.

Met Vriendelijke Groeten,

Flatsix6

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...