vesparade Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 hoi, ben van plan ook een vespa te kopen.Zit te twijfelen tussen een LX en een GTS 125. Wat mij betreft is de keuze snel gemaakt, de GTS dus. Aleen nu stelt zich de vraag , de GTS weegt, dacht ik 40 kilo meer dan de LX . Mijn vraag is, heeft dit invloed op de topsnelheid en niet onbelangrijk, een scooter van +/- 145 kg, is dat nog wel haalbaar voor mijn vrouw of dochter. De vespa tillen op z'n dubbele poot b.v ,of handelbaarheid in het verkeer. Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 De GTS 125 is zwaarder maar heeft ook een krachtigere motor dan de LX 125.Dat scheelt 4pk. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 20 juni 2009 Delen Geplaatst: 20 juni 2009 Ondanks dat vermogen is het rijgedrag (snelheid en optrekken) gelijk. Toch is mijn mening : GTS125 is de lichtste versie van de zwaardere machines en de LX125 is de zwaarste (in Belgie toch) van de lichtere machines. Daarom voel je je beter op de weg met een GTS meen ik (vooral voor de langere afstanden en ritten met 2) Je hebt wel een punt over de z'waarte' want daar heb ik ook van verschoten! Dus best eerst proberen met vrouw en dochter. De LX of S is makkelijker om gauw es uit het tuinhuis te halen om naar de bakker te gaan. Link naar reactie
vesparade Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2009 dank voor uw commentaar, nu ik de test van de vespa GTS125super heb gelezen denk ik toch dat ik voor deze ga, daar hij de eerste GTS125 is, die de auto snelweg waardig is Link naar reactie
dommel Geplaatst: 22 juni 2009 Delen Geplaatst: 22 juni 2009 ... de test van de GTS 125 Super ... waar heb je die gelezen ... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 22 juni 2009 Delen Geplaatst: 22 juni 2009 "... autosnelweg waardig" mmmm. Ik zou met die intentie toch geen 125 kopen. Link naar reactie
vesparade Geplaatst: 23 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2009 je hebt gelijk maar volgens de test in Scooterxpress (juni 2009) zou het geen probleem mogen zijn Link naar reactie
dommel Geplaatst: 5 juli 2009 Delen Geplaatst: 5 juli 2009 Volgens m'n dealer gisteren zou ie 120 op de teller halen (105 in werkelijkheid ?) ... tikkeltje te licht om deftig tussenuit vrachtwagens te geraken denk ik ... Link naar reactie
vespabiggetje Geplaatst: 6 juli 2009 Delen Geplaatst: 6 juli 2009 dubbele voet voor op te zetten... als je het verkeerd doet is het zelf voor een gespierde krachtpatser een zwaar karwei, als je het juist doet dan kan zelf een kleuter dat ding op zn dubbele voet krijgen... gebruik maken van het hefboomsysteempje en je moet enkel maar zelf de scooter in evenwicht houden, de rest gaat "vanzelf"... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.