Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gewicht lx versus gts


vesparade

Aanbevolen berichten

hoi, ben van plan ook een vespa te kopen.Zit te twijfelen tussen een LX en een GTS 125. Wat mij betreft is de keuze snel gemaakt, de GTS dus. Aleen nu stelt zich de vraag , de GTS weegt, dacht ik 40 kilo meer dan de LX . Mijn vraag is, heeft dit invloed op de topsnelheid en niet onbelangrijk, een scooter van +/- 145 kg, is dat nog wel haalbaar voor mijn vrouw of dochter. De vespa tillen op z'n dubbele poot b.v ,of handelbaarheid in het verkeer.

Link naar reactie

Ondanks dat vermogen is het rijgedrag (snelheid en optrekken) gelijk. Toch is mijn mening : GTS125 is de lichtste versie van de zwaardere machines en de LX125 is de zwaarste (in Belgie toch) van de lichtere machines. Daarom voel je je beter op de weg met een GTS meen ik (vooral voor de langere afstanden en ritten met 2) Je hebt wel een punt over de z'waarte' want daar heb ik ook van verschoten! Dus best eerst proberen met vrouw en dochter. De LX of S is makkelijker om gauw es uit het tuinhuis te halen om naar de bakker te gaan.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

dubbele voet voor op te zetten... als je het verkeerd doet is het zelf voor een gespierde krachtpatser een zwaar karwei, als je het juist doet dan kan zelf een kleuter dat ding op zn dubbele voet krijgen... gebruik maken van het hefboomsysteempje en je moet enkel maar zelf de scooter in evenwicht houden, de rest gaat "vanzelf"...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...