Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rijbewijs vraagje


Aanbevolen berichten

Mijn huidig rijbewijs is zo'n roze drieluik (model van de Europese Gemeenschappen) met in het middenstuk de categoriën.

Dit document is van 14/4/1995 en ben ik gaan afhalen op het gemeentebestuur van de gemeente waar ik toen gedomicilieerd was. Als bijkomende vermelding staat er geschreven: Omwisseling: origineel rijbewijs nr P115114 cat. B, afgegeven te XXX dd. 7.7.1986

Val ik nu uit de boot of niet met die regeling dat je met alles mag rijden omdat mijn oorspronkelijk rijbewijs dus van voor 1989 is, of heb ik pech met het feit dat ik dat toen in 1995 heb laten omruilen??

Link naar reactie

volgens mij, en ik wil daar niet de verantwoordelijkheid voor dragen, mag je inderdaad gewoon met alles rijden...

Best eens navragen bij je gemeentebestuur en ineens een nieuw europees rijbewijs aanvragen en ineens A laten bijzetten.

Die regel is in het buitenland niet bekend en kan voor lastige dicussies zorgen.

Link naar reactie

Aangezien jouw rijbewijs dateert van voor 1986, zou er een stempel of datum moeten staan bij de 2 categoriën A. Als die er alletwee staan, heb je geen probleem.

Als die er neit staan, heeft jouw gemeente een fout gemaakt, en ga je best terug naar je gemeentehuis om een nieuw aan te vragen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...