Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 125 GTS Super


Flatsix6

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds 10 maanden rij ik met een Vespa 125 GTS. Ik ben er erg tevreden over en deVespa voldoet aan wat ik ervan verwacht (Ritjes Woon-Werk verkeer en grotere ritten).

Ik heb op 10 maanden tijd slecht 940 km gereden en heb hem dit weekend op onderhoud gebracht.

Nu heb ik de 300 GTS Super al altijd een mooie sportieve Vespa gevonden en de dealer vertelde mij (en liet hem zien) dat er nu ook een 125 cc uitvoering beschikbaar was.

Hij heeft mij een interessant voorstel gedaan om mijn huidige Vespa over te nemen.

Mijn huidige Vespa: Zwart, Beige kleurige zadel, alu-velgen, witte wijzerplaten/blauw verlicht, klein standlichtje in voorscherm, bagagedrager --> Klasse en stijlvol

Technisch: Motor met Carburator

Vespa Super GTS: Zwart, zwarte zadel met contrasterende bies, rode vering, zwart instrumentarium, 2-Tonige (zwart/grijs) alu-velgen, geen bagagedrager, geen klein standlichtje in voorscherm --> zeer sportief

Technisch: Motor met Injectie!!!

Wat raden jullie mij aan? Op technisch gebied zou je zeggen Injectiemotor <-> carburator.

Ik ben mij bewust dat het hier niet om collectors item gaat, dat de puristen zullen zeggen dat een Vespa luchtgekoeld zou moeten ijn, maar los hiervan objectief zou ik van iemand een standpunt willen horen.

Alvast bedankt en mvg,

Dirk

Link naar reactie

Eens rondsnorren op dit forum. Wordt hier en daar wat over die GTS125 super vermeld. Ik zou vooral voortgaan op je eigen smaak en goesting. Qua rijgedrag zal je volgens mij niet veel verschil merken. Vermogen en koppel +/- gelijk, de curves bij toerentallen liggen wat anders maar kan niet veel schelen, verbruik zal misschien (hopelijk toch) wat minder zijn omwille van injectiemotor...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...