Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Choke GS150 VS5


StevieV

Aanbevolen berichten

Probleem is dat dat een onderdeel is dat ik mankeer. 'k Zou graag de werking ervan snappen voor in er eentje koop, ook om te voorkomen dat ik een complete choke koop en er geen onderdelen ontbreken... Ik zie dat die een gebogen stuk metaal zou moeten zijn met een demonteerbare knop op het ene uiteinde. Aan het andere uiteinde zou een soort van flap moeten zitten denk ik die het gat in het chassis waar de rubber van de luchtfilter in uitkomt kan afsluiten. Klopt mijn uitleg? Of zit er daar nog zo'n trechter met gaatjes op? Had ik gezien bij gs-teile.de maar denk dat dit enkel op Duitse Gsen van toepassing is...

Link naar reactie

De knop zelf wordt er idd opgevezen dmv schroefdraad. De hendel zelf bestaat uit 2 delen die met een vijsje aan elkaar wordt bevestigd. Op het einde van de hendel komt er een idd een rond metalen plaatje met een gaatje in het midden en een verbreding tot in de helft van het plaatje. zo past dit mooi in het bakelieten "inlaatstuk". Deze bocht wordt van binnenuit (onder het zadel) gemonteerd en aan de buitenkant van het chassis met 2 vijzen bevestigd (daarvoor zijn er 2 bronzen mooertjes ingewerkt in de bakelieten bocht). Zoals je reeds zei wordt die trechter alleen toegepast op de Duitse modellen. Ik denk wel dat je de choke kan monteren zonder de trechter, de rest van de onderdelen zijn volgens mijn weten identiek.

Kort samengevat klopt je uitleg helemaal.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...