Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Plat gevallen en naar huis gebracht door de federale politie!


fooraapje

Aanbevolen berichten

Rond 22u reed ik naar huis van de kermis in Heusden(Gent) naar Oostakker over de autostrade (R4). Zo een 2km voor het einde van de R4 voel ik mijn Vespa PX vanachter nogal wiebelen, direkt aan de kant en zoals ik vermoede plat natuurlijk GRRRR. Op 4km van huis en net op een plaats waar ik niet wou platvallen. Stond op 400m van een brug en omdat het wat regende wou ik hem tot daar duwen, maar door die lekke band was dat enorm lastig en heb dan maar blijven staan en daar mijn wiel vervangen. Na een 10tal min komt er daar een sirene aan gevlamd en stopte achtermij, ik daar naar toe (want voor de heren was het iets te nat ;-) ) ze vroegen of het zou gaan en ze gingen mij wat licht geven (Toch vriendelijk hé). Doordat ik met een uitlaat zit die uitkomt tussen mijn achterwiel en reserveband, moest ik eerst mijn uitlaat wat losmaken zodat ik die naar beneden kon duwen om mijn wiel eraf te krijgen. Heb ook zo een pootje op staan zodat mijn achterwiel van de grond komt, maar dit bleek niet hoog genoeg te zijn door die uitlaat, Dus maar de vaspa schuin tegen de vangrail gezet. Na een 15min alles terug klaar en wou hem starten, maar doordat ik vergeten was mijn naftkraan toe te draaien, was die verzopen natuurlijk omdat die schuin stond! De vriendelijk agenten vroegen of ik een remorc had en waar ik woonde en ze zouden mij dan naar daar voeren. Dus de Vespa naar de brug geduwd en achter de pilaar van de brug weggestoken. Mijn pa wakker gebeld dat die niet moest verschieten als de politie bij hem op den hof zou komen, want de remorc stond bij hem. De politie vertelde mij ook dat ze een bende vespisten waren tegen gekomen op de N9 in Gentbrugge, zei dat die waarschijnlijk van Sint- Truiden kwamen en ze verklaarde ons zot "ZOOOOOOVER MEE ZO EEN VESPATJE" ;-) zei dat wij geen kasplantjes zijn ze haha. Maar allé, de vespa gaan halen en thuis afgezet en hij starte weer. Gelukkig had ik mijn regenpak aan en mijn fluo vestje zo was alleen mijn koppie nat.

Maar over de police, voorlopig geen slecht woord ze, zeg wel voorlopig hé ;-)

Grtz Michel

Link naar reactie

Ze beginnen streken te krijgen merk ik . Roufio laat zich naar huis voeren vanuit St Truiden door de VAB. Heeft hem weer wat benzine gespaard. Michel doet het nog beter en schakelt de klikken in ... .

Overigens, in Limburg kennen ze er ook wat van. toen we rafke gingen zoeken toen hij in panne stond. Natuurlijk aan een café...

Allez zijne MP3 gemaakt, en hij het cafe in om een gieterke te vragen met water om zijn koelvloeistof bij te vullen...

Vraagt dus aan de madam achter den toog of ze geen gieterke heeft met water voor zijn machien.

De madam " Meneer moet dat plat of bruis zijn ... ."

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...